Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Keuze tussen wel of geen annemoon met annemoon vissen

breaker

ZeewaterForum lid
Ik wil graag een anemoon vissen in mij aquarium.

Alleen zit ik met de keuze met de anemoon en combinatie met koralen. Ik lees dat anemoon kunnen wandelen en zo koralen kapot kunnen maken.
Die risico wil ik niet nemen mij voorkeur gaat meer naar koralen. Of is dit wel mogelijk?

Ik weet niet of er hier leden zijn die beide dit hebben? En hoe dit bevalt.


Nu is mij vraag kunnen anemoon vissen zonder anemoon.
 
De anemoonvisjes hebben bij mij nog nooit naar de tepelanemoon gekeken. Ze hebben 2 á 3 jaar lang ergens boven in een hoek van het aquarium de nachten door gebracht.
De tepelanemoon heb ik verwijderd omdat ie idd andere koralen irriteerde. Tegenwoordig wonen de clowntjes tussen mijn schotelkoraal en de xenia in.

Een hamer of druifjeskoraal is ook een goede vervanger voor een anemoonvisjes.
 

Bijlagen

  • 20180527_205623.jpg
    20180527_205623.jpg
    57,7 KB · Weergaven: 55
Ik sluit me aan bij wat hierboven beschreven word.
hier wonen ze in een hoekje. Kijken nooit om naar andere korale of mijn anemoon
 
Ik heb een anemoon hij wandelt eigenlijk nooit hij heeft zich wel meerdere malen gesplitst. Het duurde maanden voordat mijn anemoonvisjes erin gingen. Ze zitten eigenlijk voortdurend in mijn toortskoraal


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Nakweek zal in een heokje van de bak hangen en heel erg moeten wennen. Ongeacht of het aan een koraal of een anemoon is; beide kennen ze niet.

Wildvang is sneller geneigd een anemoon in te gaan.

Wat ik zo lees, is dat ze in van alles kunnen gaan zitten, van leder (paddestoel, kroepoek), toorst/ hamer/ druifjes, buttons, xenia enzovoort. Hier helaas ook nog geen succes, hoewel het vingerleder af en toe de interesse lijkt te hebben van het mannetje. Het vrouwtje wil er niet aam beginnen, en de leder is al bewoond door een gele koraalgobie.
 
Heb van de week 2 anemoon vissen gekocht. De vissen bleven in de hoek zwemmen wat ik eigenlijk best zeilig vondt.

Na 2 dagen besloten om een tepelanemoon te kopen. Ik zette de anemoon in de bak en de vissen gingen er gelijk op af en zitten ook in de anemoon. Beter dan dit kan niet.
 
Bij mij zitten ze met plezier in de anemoon (rode tepel), het is een schitterend gezicht om te zien en de anemoon blijft bij mij ook goed op z'n plek. Heb er dus geen last van dat hij andere koralen irriteert.

Om de visjes de anemoon in te krijgen heb ik een gouden tip. OF het moet heel erg toeval zijn, maar ze hebben de eerste maand niet in de anemoon gezeten. Ik las op internet verhalen dat het plakken van een foto waarop een anemoon vis in anemoon te zien is kan helpen. Hierop had ik zelf bedacht om er een ipadvoor te zetten met een film van een anemoon en anemoon vis. Er zijn hiervan zat voorbeelden te vinden op Youtube. Hierna heeft het 2 dagen geduurd en ze zijn nu niet meer weg te slaan bij de anemoon.:)
 
Ik heb nakweek, in mijn oude bak hebben ze circa een jaar in de hoek geleefd.
In mijn nieuwe bak hebben ze een plekje in de alveopora.

Annemoon hoeft -zeker voor nakweek- niet.
 
ik heb er eentje met een koppel visjes in. leggen regelmatig eitjes en gaan er nooit uit.
Maar de anemoon ging na anderhalf jaar plots op wandel (om dan terug te keren naar de oorspronkelijke plek).
resultaat, alles in het pad dood of zwaar beschadigd. paar koralen verloren.

ik zou het niet meer doen, maar kan nu ook de visjes hun huisje niet afpakken e...
In de nieuwe bak komt geen anemoon meer in, hoe schattig de vissjes die erin knuffelen ook mogen zijn.
 
Bovenaan