Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

kan dit!

ruudje

ZeewaterForum lid
beste mensen.
kan ik met vers Oosterschelde water en zeewater uit een ander aquarium (beiden 200 liter) als ik dat bij elkaar doe in mijn aquarium met 5 x vis 6 x leder 5 x poliep +55 kilo levend steen alles 1 jaar oud. dit is een nood situatie dinsdag komt er bij mij 400 honderd liter water in dat draait dan 4 dagen dat kan niet anders het moet daar weg. hoe kan ik dat het beste doen als ik er om ga is het een half uurtje rijden. doe ik het op deze manier goed of is het kansloos?
 
Gekke zinsopbouw idd. Maar het lijkt mij zelf geen probleem. Wel even goed het zoutgehalte meten.
 
dat verse zeewater zou ik wel even goed filteren en met een uvc lamp te behandelen, je weet nooit wat er in zit aan parasieten of pathogenen... Ik zou het zelf niet doen
 
dat verse zeewater zou ik wel even goed filteren en met een uvc lamp te behandelen, je weet nooit wat er in zit aan parasieten of pathogenen... Ik zou het zelf niet doen
Ooit wel eens natuurlijk zeewater gehaald bij CFS of aquacompleet?😏
 
de rest wel schijnbaar.
ik begrijp alleen het deel dat je je bak wil vullen met half zeewater uit de oosterschelde en de andere helft uit een ander aquarium. dat heeft de rest volgens mij ook begrepen, de rest is mij ook abracadabra.

misschien was specifieker zijn, wat voor vissen en koralen bedoel je en waarom doe je dit precies want dat is allemaal erg onduidelijk. 5x vis is niet echt duidelijk. zijn dit gevoelige vissen? zijn dit al Noordzeevissen? dat soort info
 
Klinkt als een prima, mits je het bij Neeltje Jans pakt bij hoog water.
kattendijke zou het schoonst zijn volgens het onderzoek instituut doen ze voor de mosselkwekers neeltje jans ligt vlak de monding van de noordzee het is er niet altijd even fris kattendijke rijdt je tot 2 meter van het water en is voor mij naast de deur.
 
Klinkt als een prima, mits je het bij Neeltje Jans pakt bij hoog water.
kattendijke zou het schoonst zijn volgens het onderzoek instituut doen ze voor de mosselkwekers neeltje jans ligt vlak de monding van de noordzee het is er niet altijd even fris kattendijke rijdt je tot 2 meter van het water en is voor mij naast de deur.
 
Klinkt als een prima, mits je het bij Neeltje Jans pakt bij hoog water.
kattendijke zou het schoonst zijn volgens het onderzoek instituut doen ze voor de mosselkwekers neeltje jans ligt vlak de monding van de noordzee het is er niet altijd even fris kattendijke rijdt je tot 2 meter van het water en is voor mij naast de deur.
 
Klinkt als een prima, mits je het bij Neeltje Jans pakt bij hoog water.
kattendijke zou het schoonst zijn volgens het onderzoek instituut doen ze voor de mosselkwekers neeltje jans ligt vlak de monding van de noordzee het is er niet altijd even fris kattendijke rijdt je tot 2 meter van het water en is voor mij naast de deur.
 
ik begrijp alleen het deel dat je je bak wil vullen met half zeewater uit de oosterschelde en de andere helft uit een ander aquarium. dat heeft de rest volgens mij ook begrepen, de rest is mij ook abracadabra.

misschien was specifieker zijn, wat voor vissen en koralen bedoel je en waarom doe je dit precies want dat is allemaal erg onduidelijk. 5x vis is niet echt duidelijk. zijn dit gevoelige vissen? zijn dit al Noordzeevissen? dat soort info
ik zal het anders uitleggen het is een kennis van mij (ligt nu in het ziekenhuis) zijn vriendin gaat volgende week zondag terug naar spanje dan moet het huis leeg zijn ben gaan kijken hoe het er bij stond om het over te nemen dan blijkt dat het aquarium verkocht is oeps.. dus het ging op eens om de inhoud en de stekker was er ook uit gehaald maar hoe lang? dat wist de buurman niet stekker er weer in gedaan maar geen vis te zien een paar nemo zag ik wel de rest is denk ik geschrokken van het licht leders en ik denk poliepen dat er in zit het was allemaal in elkaar verschrompeld van het stilstaand water denk ik? ben om mijn eigen aquarium geweest van de week die staat nu met zoet water te draaien morgen gaat dat er weer uit en dan morgen 400 liter oosterschelde water er in volgende week neem ik het water ook mee samen met de levende have 200 liter als het nog goed is? moeten we nog gaan testen.
 
Bovenaan