Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Jos van Dijk

jos van dijk

ZeewaterForum lid
Mijn naam is Jos van Dijk. Ik heb 2 jaar geleden mijn tropisch aquarium omgebouwd tot een zeeaquarium. Dit was een goede beslissing. Wat is dit leuk!
Excuses dat ik me nog niet eerder heb voorgesteld, maar ik ben nu eenmaal een aquariaan en geen schrijver :) Omdat ik het toch wel leuk vind met medeaquarianen te brainstormen heb ik me toch maar over die drempel heen gezet en zie hier!
Mijn bak is 150x60x70. Zie bijgevoegde foto's.
Het aquarium staat in de kamer als room-devider en is vanuit elke hoek goed zichtbaar. De zump staat in de kelder. Met kleine up's en down's verloopt tot nu to alles prima. Mede dankzij jullie tips op dit forum. Dank hiervoor!

Met vriendelijke groet,
Jos van Dijk
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    176 KB · Weergaven: 121
  • 2.jpg
    2.jpg
    178,2 KB · Weergaven: 121
  • 4.jpg
    4.jpg
    243 KB · Weergaven: 110
  • 5.jpg
    5.jpg
    168 KB · Weergaven: 110
  • 8.jpg
    8.jpg
    175,3 KB · Weergaven: 107
  • 9.jpg
    9.jpg
    163,6 KB · Weergaven: 106
  • 10.jpg
    10.jpg
    243 KB · Weergaven: 92
  • 11.jpg
    11.jpg
    178,2 KB · Weergaven: 84
Mooi man . Mooie stenen ook , wat zijn dat voor stenen en events waar vandaan ?
 
Mijn naam is Jos van Dijk. Ik heb 2 jaar geleden mijn tropisch aquarium omgebouwd tot een zeeaquarium. Dit was een goede beslissing. Wat is dit leuk!
Excuses dat ik me nog niet eerder heb voorgesteld, maar ik ben nu eenmaal een aquariaan en geen schrijver :) Omdat ik het toch wel leuk vind met medeaquarianen te brainstormen heb ik me toch maar over die drempel heen gezet en zie hier!
Mijn bak is 150x60x70. Zie bijgevoegde foto's.
Het aquarium staat in de kamer als room-devider en is vanuit elke hoek goed zichtbaar. De zump staat in de kelder. Met kleine up's en down's verloopt tot nu to alles prima. Mede dankzij jullie tips op dit forum. Dank hiervoor!

Met vriendelijke groet,
Jos van Dijk
Ziet er goed uit Jos!
 
Prachtig bak!(y)
In Mei start ik mijn nieuwe bak met dezelfde maat, kan niet wachten.
Ik zit alleen te kijken wat voor een achterwand je heb. Is het een poster/folie of geverfd?
 
achterwand is achtergrond verlichting heb in t verleden zzoetwater amano style aquarium gehad daar wordt t veel gebruiikt
creeert veel diepte
 
Welkom Jos!

Goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan mijn boeken zult hebben. In het eerste deel staat de basis helder uitgelegd, in het tweede deel de verdere stappen tot in detail. Ook staat er een uitgebreid vraag & antwoord deel in, alle informatie en beelden zijn uniek en zijn beslist een aanvulling op wat je op fora en social media leest. De betere aquariumzaak heeft ze op voorraad, anders is dit bijvoorbeeld ook een optie: https://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/N/8299/filter_N/14033+8293/sc/books_all/index.html?searchtext=tanne+hoff&sort=releasedate&view=list

Een heel leuke bak al. Wat me opvalt, is dat de bak nog heel schoon oogt terwijl hij al twee jaar draait. Blijkbaar pak je het met zorg aan, complimenten! Als de bak eenmaal wat dichter is gegroeid met koralen (en je maatregelen tegen springen neemt) is het misschien een leuk idee een groepje van bijvoorbeeld 5 Pseudanthias squamipinnis toe te voegen.

Ter inspiratie een filmpje van mijn bak:
 
Welkom Toro!

Goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan mijn boeken zult hebben. In het eerste deel staat de basis helder uitgelegd, in het tweede deel de verdere stappen tot in detail. Ook staat er een uitgebreid vraag & antwoord deel in, alle informatie en beelden zijn uniek en zijn beslist een aanvulling op wat je op fora en social media leest. De betere aquariumzaak heeft ze op voorraad, anders is dit bijvoorbeeld ook een optie: https://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/N/8299/filter_N/14033+8293/sc/books_all/index.html?searchtext=tanne+hoff&sort=releasedate&view=list

Een heel leuke bak al. Wat me opvalt, is dat de bak nog heel schoon oogt terwijl hij al twee jaar draait. Blijkbaar pak je het met zorg aan, complimenten! Als de bak eenmaal wat dichter is gegroeid met koralen (en je maatregelen tegen springen neemt) is het misschien een leuk idee een groepje van bijvoorbeeld 5 Pseudanthias squamipinnis toe te voegen.

Ter inspiratie een filmpje van mijn bak:
Hoi Tanne,
Toro staat 2 berichten verder in 'even voorstellen':giggle:
 
Hoi Tanne,
Toro staat 2 berichten verder in 'even voorstellen':giggle:
Foutje, maar het welkom was niet minder oprecht :) Uiteraard even aangepast. Erg oplettend van je!
 
Hoi Jos,

mooie bak hoor! mooie rifopbouw ook!

ik zie dat je een gele dwergkeizer hebt zwemmen, wat is je ervaring met deze vis?
ik vind ze prachtig, maar hoor er wisselende verhalen over...

groet
Jelle
 
Bovenaan