Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Jonge Kauderni

jos1987

ZeewaterForum gebruiker
Hey allemaal,

Nadat het eerste broedsel plotseling verdwenen was, eregisteren toch de man gevangen en de larven verwijderd na 25 dagen.

12 stuks zitten nu in een broedbox en eten voorzichtig artemia. Ik ben bang om ze een te eenzijdig dieet voor te zetten en zoek alternatieven, in de USA schijnt redelijk wat succes geboekt te worden met TDO.
Dat spul is in Europa niet te krijgen en wordt niet verscheept.

Iemand tips? Ik heb geen plaats voor extra kweekopstellingen, dus zoek in de hoek stofvoer/diepvriesvoer.

Groetjes Jos

Bijlagen

• 20201015_200431.jpg
    20201015_200431.jpg
    101,1 KB · Weergaven: 49
OP
J

jos1987

ZeewaterForum gebruiker
Niemand tips? Het moet zo lang mogelijk in de waterkolom blijven hangen.
Vooralsnog heb ik ze nog allemaal en ze groeien als kool.

Bijlagen

• 20201020_193752.jpg
    20201020_193752.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 23

Jori

ZeewaterForum lid
geen idee, maar ik zoek nog zo'n zebraatje voor me nano

Jori

ZeewaterForum lid
Ooh en gefeliciteerd met je nieuwe broed, ziet er leuk uit

Matthijs.

ZeewaterForum lid
Ik heb ze indertijd groot gekregen met vers uitgekomen artemianaupliën, als ze wat groter worden kan je wat meer gevarieerde voeding geven. Ik had er ook wel wat wier bijgestoken dus mogelijks vonden ze daar ook wat voeding tussen.

Grtz,
Matthijs

jos van dijk

ZeewaterForum lid
Hey allemaal,

Nadat het eerste broedsel plotseling verdwenen was, eregisteren toch de man gevangen en de larven verwijderd na 25 dagen.

12 stuks zitten nu in een broedbox en eten voorzichtig artemia. Ik ben bang om ze een te eenzijdig dieet voor te zetten en zoek alternatieven, in de USA schijnt redelijk wat succes geboekt te worden met TDO.
Dat spul is in Europa niet te krijgen en wordt niet verscheept.

Iemand tips? Ik heb geen plaats voor extra kweekopstellingen, dus zoek in de hoek stofvoer/diepvriesvoer.

Groetjes Jos
ik heb discus gekweekt. pas uitgekomen artemia zijn heel voedzaam .
zeker 10 keer per dag voeren anders groeien ze te langzaam .
de groei van het lichaam blijft achter.
ik vind ze al erg grote ogen hebben

MichaelBeek

ZeewaterForum lid
Ik geef ze altijd copepods, kan je gewoon bij de LFS kopen. Eventueel kan je ook nog afwisselen met Brachionus, maar dat vind ik zelf te klein.

OP
J

jos1987

ZeewaterForum gebruiker
Ik zorg er nu voor dat er tussen 8 en 22 uur altijd artemia in de bak aanwezig zijn. Ze zijn pas 4 dagen oud, maar de buikjes schijnen steeds oranje van de artemia.
Ik hoop dat het voldoende is, ik ben van plan zo snel mogelijk stukjes mysis bij te voeren. Maar op dit moment pakken ze alleen bewegend voer.

Probleem is dat de LFS hier geen levend voer verkoopt.

Laatst bewerkt:
OP
J

jos1987

ZeewaterForum gebruiker
Ik heb ze indertijd groot gekregen met vers uitgekomen artemianaupliën, als ze wat groter worden kan je wat meer gevarieerde voeding geven. Ik had er ook wel wat wier bijgestoken dus mogelijks vonden ze daar ook wat voeding tussen.

Grtz,
Matthijs

Dat geeft hoop, ik lees op verschillende fora dat de uitval redelijk groot is op alleen artemia. Na hoeveel dagen pakten ze bij jou ander voer, en waar ben je op over gestapt?

Matthijs.

ZeewaterForum lid
Dat geeft hoop, ik lees op verschillende fora dat de uitval redelijk groot is op alleen artemia. Na hoeveel dagen pakten ze bij jou ander voer, en waar ben je op over gestapt?
Heb je post over het hoofd gezien.
Ik herinner me niet meer juist na hoeveel tijd ze ander voer aannamen maar je kan eens proberen met lobster eggs, die lusten ze normaal wel.

Grtz,
Matthijs

OP
J

jos1987

ZeewaterForum gebruiker
Heb je post over het hoofd gezien.
Ik herinner me niet meer juist na hoeveel tijd ze ander voer aannamen maar je kan eens proberen met lobster eggs, die lusten ze normaal wel.

Grtz,
Matthijs

Top, die heb ik hier nog in de diepvries.
Ik zal het volgende week nog eens proberen.

reneaukema

Senior Forumlid
Hier heb ik momenteel ook jonge kaudernis zwemmen. Ik geef ze jonge artemia nauplien en probeer ze tussendoor wat rotifiers, cyclops en lobster eggs te geven en daar pakken ze wel wat van maar ze hebben toch de voorkeur voor artemia.

Groeien hier als kool maar heb er in het begin helaas 2 verloren die al te erg verzwakt waren...

Bovenaan