Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Jebao Wifi doser 3.4

Ik ben mijn wifi doser 3.4 aan het instaleren.
Nu probeer ik de ml in te stellen en kan ik geen komma gebruiken?...

kan je alleen met hele ml werken of weet iemand hoe je deze in kan stellen op halve ml of in ieder geval 0,iets?

Kan alleen hele ml instellen. Je kan hem wel “foppen” om 0,5ml te doseren.

Dan moet je bij het kalibreren niet stoppen bij 10ml maar bij 5ml. Als je dan 1ml doseert, doseer je in werkelijkheid 0,5ml. Een kleinere dosering heb ik ook geprobeerd maar is helaas niet mogelijk.

En je kan je dosering natuurlijk zo over de dag verdelen dat je wel uitkomt met hele ml’s.
 
Dat is inderdaad een nadeel van de goedkopere merken doseerpompen.
Wat je ook kunt doen is de te doseren vloeistof verdunnen met een factor 1:10. Dus bijvoorbeeld 100ml vloeistof + 900ml osmosewater en dan doseer je bij 1ml slechts 0,1ml van de te doseren vloeistof.

Zo doe ik het ook bij een toevoeging waarbij een kleine dosis noodzakelijk is.
 
Dat is inderdaad een nadeel van de goedkopere merken doseerpompen.
Wat je ook kunt doen is de te doseren vloeistof verdunnen met een factor 1:10. Dus bijvoorbeeld 100ml vloeistof + 900ml osmosewater en dan doseer je bij 1ml slechts 0,1ml van de te doseren vloeistof.

Zo doe ik het ook bij een toevoeging waarbij een kleine dosis noodzakelijk is.

Is het dan niet zo dat de doseervloeistof naar de bodem zakt en dan toch weer geconcentreerder wordt?

zodat je steeds de flesjes moet schudden.
Of valt dat mee?
 
Is het dan niet zo dat de doseervloeistof naar de bodem zakt en dan toch weer geconcentreerder wordt?

zodat je steeds de flesjes moet schudden.
Of valt dat mee?

De meeste stoffen die we doseren zijn vaste stoffen die door de fabrikant opgelost zijn in osmosewater, je voegt er alleen wat meer water aan toe. Geen probleem dus.
 
DSR-EZ is volledig vloeibaar....

Klopt maar dat was het niet voordat de fabrikant het in de fles stopte.

Als je op de DSR support groep op FB zoek dan zul je zien dat dit onderwerp al vaker besproken is en dat dit zonder problemen verdunt kan worden om het doseren makkelijker te maken.
 
Bovenaan