Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Instellingen Maxspect R420R/Razor

KenDM405

ZeewaterForum lid
Hallo

is hier iemand die een Maxspect R420R LED licht boven de bak heeft hangen en met succes wat SPS kan houden?

Ik zou graag weten welke instellingen er toegepast worden (lichtperiodes en lichtpercentages).

(ik vind de juiste maar niet, zelfs niet na uren googlen en forums af te schuimen. Of ze hebben geen sps of ze hebben de lamp pas en zetten alles op maximum waardoor de sps bleken uiteindelijk)

alvast bedankt!
 
Heb hier 2x M R420 180W 120° boven m'n bak hangen ( 170x70) en m'n Acropora, Montipora e.a. doen het goed hoor!
 
Hallo

is hier iemand die een Maxspect R420R LED licht boven de bak heeft hangen en met succes wat SPS kan houden?

Ik zou graag weten welke instellingen er toegepast worden (lichtperiodes en lichtpercentages).

(ik vind de juiste maar niet, zelfs niet na uren googlen en forums af te schuimen. Of ze hebben geen sps of ze hebben de lamp pas en zetten alles op maximum waardoor de sps bleken uiteindelijk)

alvast bedankt!

Als je sps (of lps) bleken onder Led, is je nitraat en fosfaat te laag..

Ik heb ook een maxspect, koralen doen het prima, ook vol onder de led. Gewoon voor wat voeding zorgen en niet het water totaal strippen van voedingstoffen..
 
Als je sps (of lps) bleken onder Led, is je nitraat en fosfaat te laag..

Ik heb ook een maxspect, koralen doen het prima, ook vol onder de led. Gewoon voor wat voeding zorgen en niet het water totaal strippen van voedingstoffen..

ik denk het ook dat die stoffen wat te laag stonden, ik laat ze ondertussen terug wat hoger komen.
Het leek me gewoon heel raar dat een paar montipora (platen) die ik pas gekocht had vanaf dag 1 in de tank direct wit trokken. Ik had gelezen dat dit door teveel licht kan zijn. ondertussen lichten wat zachter gezet en ze krijgen al wat meer kleur, zij het vaag.
 
Ik heb de maxspect 160W uitgebreid met een lose 60W, mijn bestand bestaat voor 85% uit sps, deze groeien als een dolle onder dit licht.
Mijn instellingen:

1. 8:00 B-0% W-0%
2. 9:00 B-45% W-35%
3. 10:00 B- 85% W- 75%
4. 21:00 B- 85% W- 75%
5: 22:00 B 45 W-35%
6: 23:00 B- 0% W- 0%

Succes!
 
Hallo

is hier iemand die een Maxspect R420R LED licht boven de bak heeft hangen en met succes wat SPS kan houden?

Ik zou graag weten welke instellingen er toegepast worden (lichtperiodes en lichtpercentages).

(ik vind de juiste maar niet, zelfs niet na uren googlen en forums af te schuimen. Of ze hebben geen sps of ze hebben de lamp pas en zetten alles op maximum waardoor de sps bleken uiteindelijk)

alvast bedankt!
Als je de 90 graden lens hebt, dan zou ik er sowieso minimaal 2 x T5 erbij hangen. Anders misschien de lenzen vervangen en kijken of het een verbetering is.
 
Als je de 90 graden lens hebt, dan zou ik er sowieso minimaal 2 x T5 erbij hangen. Anders misschien de lenzen vervangen en kijken of het een verbetering is.


ik heb de upgrade met de 120graden lenzen. velen hebben hieronder met succes sps gehouden en doen floreren, maar ik ben krijg nooit te weten hoe ze hun tijdschema hebben staan en met welke percentages...
 
Hoi
Ik draai een 120l bak met een 130w r420.
Acros en montipora's doen het ok.
Mijn instellingen en een fotootje vind je hieronder. Die onderste groene Acro staat ongeveer 25cm onder het wateroppervlak.
Eigenlijk doen de koralen het beter onder de r420 dan onder de 4x24w ATI die er eerst op lag. Hoop dat je er wat aan hebt.
Groet,
Andrew

20190112_211851.jpg20190112_211925.jpg
 
Bovenaan