Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Indonesië stopt ook export van koraal

Jammer voor ons maar natuurlijk super goed voor de koralen in het wild.

Er zullen de komende tijd wel meer kwekerijen in Europa komen, bespaard ook veel transport door de lucht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
Jammer voor ons maar natuurlijk super goed voor de koralen in het wild.

Er zullen de komende tijd wel meer kwekerijen in Europa komen, bespaard ook veel transport door de lucht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Maar kost weer meer energie om te verlichten... ben eigenlijk wel benieuwd wat meer kost. In Indonesie kan je in een baai gewoon de zon gebruiken, en hoef je ook geen stromingspompen etc aan te drijven. Hier in Europa moet je goede belichting, afschuimers, kalkreactors etc draaiende houden. Ben wel benieuwd of het verbruik daarvan niet hoger is dan de uitstoot van een vliegtuig.
 
Rustig aan het valt allemaal wel mee. Er is GEEN verbod op koralen export vanuit Indonesië.

Er is enkel sprake van bureaucratisch gesteggel tussen verschillende overheidsorganen die gaan over respectievelijk de CITES vergunningen en de gezondheidscertificering van dieren.

De tekst uit de link in de eerste post was een hele slechte google-translate vertaling van een memo in het Indonesisch.

https://reefbuilders.com/2018/05/04/there-is-no-ban-on-indonesian-corals/
 
Oh gelukkig! Mijn indonesisch is ook niet zo best.
Ik vind het een goed idee om de wildpluk van koralen te beperken, maar koralen groeien, in de zee is gewoon veel logischer dan in een tank.
Maar wat ik het meest vervelende vind aan zo’n verbod, is de reactie van sommige mensen erop. Een paar mensen roepen op facebook dat zee aquaria de natuur kunnen beschadigen, en de volgende dag staat een veganistische-partij-voor-de-dieren-zeekakelobbes-fanatiekeling stoeptegels door mn ruit te slingeren om mn vissen de bevrijden.
 
Oh gelukkig! Mijn indonesisch is ook niet zo best.
Ik vind het een goed idee om de wildpluk van koralen te beperken, maar koralen groeien, in de zee is gewoon veel logischer dan in een tank.
Maar wat ik het meest vervelende vind aan zo’n verbod, is de reactie van sommige mensen erop. Een paar mensen roepen op facebook dat zee aquaria de natuur kunnen beschadigen, en de volgende dag staat een veganistische-partij-voor-de-dieren-zeekakelobbes-fanatiekeling stoeptegels door mn ruit te slingeren om mn vissen de bevrijden.
Ach het zijn net kinderen die schreeuwen om aandacht. Lekker laten gaan, kansloze figuren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Bovenaan