Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

IKS temp sensor en PH sensor vraagjes

Lebowski

Senior Forumlid
Hallo,

Ik heb sinds kort een iks aquastar overgenomen daarbij zaten een ph en temp sensor.
De temp sensor is alleen een draadje met aan het uiteinde een druppel achtig bolletje (?) en die geeft 1 graag te weinig aan..
De PH sensor doet het niet? althans dat denk ik. Ik probeer hem te calibreren en de comp geeft steeds aan 'not recognised'

Doe ik iets fout of is die echt kapot?

Moet hij zowiezo iets aangeven ook al is het de verkeerde waarde?

Ik volg de instructies uit het boekje,
>calibreren ph>
Tank temperatuur>
buffer temperatuur>
sensor in de buffer 1>
na enkele ogenblikken 'not recognised'

Als iemand hierbij kan helpen dan graag.

aquariumlappie

doorgewinterde bakkoloog
het simpele knopje temperatuur meter is eigenlijk niet voor de aquastar bedoeld, afregelen is niet mogenlijk

de ph ssensor is stuk of heeft te lang drooggelegen, je kunt proberen te wateren in de eikvloeistof 7 en na 1 dag nogmaals proberen, de kans is niet heel groot maar soms werkt het nog als redmiddel.

Hallo,

Ik heb sinds kort een iks aquastar overgenomen daarbij zaten een ph en temp sensor.
De temp sensor is alleen een draadje met aan het uiteinde een druppel achtig bolletje (?) en die geeft 1 graag te weinig aan..
De PH sensor doet het niet? althans dat denk ik. Ik probeer hem te calibreren en de comp geeft steeds aan 'not recognised'

Doe ik iets fout of is die echt kapot?

Moet hij zowiezo iets aangeven ook al is het de verkeerde waarde?

Ik volg de instructies uit het boekje,
>calibreren ph>
Tank temperatuur>
buffer temperatuur>
sensor in de buffer 1>
na enkele ogenblikken 'not recognised'

Als iemand hierbij kan helpen dan graag.

Bovenaan