Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ik wordt gek van die overloop

image.jpgimage.jpgimage.jpgIk heb een RSM 250 en het herken het wel het is vrij nauwkeurig, ligt ook soms aan vuile media cups. Geen idee wat je er in gebruikt maar ik heb er altijd 1 openstaan. Zodat er altijd voldoende door flow van water is en je dus niet dat verschil krijgt. De ato van redsea is ook vrij lastig soms kan het even duren Voordat hij open gaat en dan loopt je osmose in 1 keer voor een 3e leeg waardoor je meer water hebt in je bak. Het is soms een millimeter draaien aan je afstel knop en dan weer even 10 min wachten . Net zolang tot je hem goed hebt
 
Laatst bewerkt:
Het luisterd heel erg nauw
Je kan nog proberen eerst zo te draaien dat er net wat water in de noodoverloop (foto1)en draai dan millimeter terug na 10 minuten weer een milimeter terug(foto2) en zo door totdat de waterlijn een vingerdikte onder de nood overloop komt(foto 3)
Maar wel echt een millimeter en geen cm anders blijf je draaien
 

Bijlagen

  • 16385450361546044986775192442529.jpg
    16385450361546044986775192442529.jpg
    175,1 KB · Weergaven: 39
  • 16385453472047910100361241318272.jpg
    16385453472047910100361241318272.jpg
    170,1 KB · Weergaven: 35
  • 16385453848545476746289961283781.jpg
    16385453848545476746289961283781.jpg
    184,6 KB · Weergaven: 37
Hoi,

Trek die witte kraan uit je ato. Zodra die weg is heb je nergens meer last van. Heel soms ook het tuutje bij de vlotter schoonmaken maar verder is het bij mij onderhoudsvrij en werkt heel goed.

Het geluid van je overloop heb ik ook, ik heb hem redelijk stil gekregen door het te doen zoals porky het aangeeft.

Succes!
 
De overloop van mijn RS Reefer is dan weer heel makkelijk af te regelen itt wat ik hier allemaal lees. Ik heb ook de standaard kraan en ato en denk toch ook dat je opvoerpomp niet stabiel draait.
Na elke aanpassing heb ik mijn overloop weer stil na een of twee keer wat bijregelen aan de draaiknop en wat later fijn afstellen met de opvoer 2 tot 4W bij te sturen. Daarna draait ie dagen tot weken weer geruisloos en stuur ik af en toe de pomp iets bij. Ik hoef zelfs niet per se in de noodoverloop te laten aflopen, maar kan hem netjes op het randje daarvan houden. 100% stil, te weten dat mijn sump buiten staat en je het aquarium sowieso nauwelijks hoort.
Dus ik zou je bak nog niet direct opgeven. Bij mij is er veel verbeterd aan lawaai en stabiliteit met te investeren in pompen van Royal Exclusiv… I know…
 
De overloop van mijn RS Reefer is dan weer heel makkelijk af te regelen itt wat ik hier allemaal lees. Ik heb ook de standaard kraan en ato en denk toch ook dat je opvoerpomp niet stabiel draait.
Na elke aanpassing heb ik mijn overloop weer stil na een of twee keer wat bijregelen aan de draaiknop en wat later fijn afstellen met de opvoer 2 tot 4W bij te sturen. Daarna draait ie dagen tot weken weer geruisloos en stuur ik af en toe de pomp iets bij. Ik hoef zelfs niet per se in de noodoverloop te laten aflopen, maar kan hem netjes op het randje daarvan houden. 100% stil, te weten dat mijn sump buiten staat en je het aquarium sowieso nauwelijks hoort.
Dus ik zou je bak nog niet direct opgeven. Bij mij is er veel verbeterd aan lawaai en stabiliteit met te investeren in pompen van Royal Exclusiv… I know…
Ik heb sinds kort een reefer 200 en dezelfde ervaring, die ronde knop veen paar kleine stapjes naar links of rechts draaien en hij is werkelijk doodstil ik
hoor nauwelijks iets, https://zeeaquarium-winkel.nl/jecod...rITKGMNAzImAXzGRwr5XNRbVOx2uVi1caArjUEALw_wcB
Deze pomp heb ik en draait op halve halve kracht (via WiFi regelbaar)
 
Hoi
Ik heb hier de 625 draaien ook met hetzelfde systeem en na in het begin er wat moeite mee hebben te gehad. Is hij nu muisstil en bij elke aanpassing/schoonmaak beurt is hij dat ook weer na enkele minuten.
Heb het water tot aan het randje van de noodafvoer staan. Bij het afstellen heb ik aan de knop gedraaid tot het water door de noodafvoer ging en toen telkens een stukje terug gedraaid. Tot hij aan de rand staat.
Had in het begin ook het idee dat het niet werkte en ik een wisselende waterhoogte had in me vak van de opvoerpomp maar kreeg toen als tip van een mede forumlid om het witte kraantje van de ATO helemaal open te draaien en sindsdien werkt het perfect.
Ik heb als opvoerpomp de Jecod DCP6500.
Groetjes
 
Hallo allen,
allereerst bedankt voor jullie reacties.
Ik ben tot de conclusie gekomen, dat hij niet af te stellen is (er staat nu een andere opvoerpomp op, maar ook met deze krijg ik geen stille overloop). M'n man durft er niks aan te veranderen (ik ook niet). Dus maar opzoek naar een andere aqua, van een ander merk.
Dat is ook nog al een heftige beslissing !
Tegen een kleine brandstofvergoeding wil ik gerust eens langs komen, om te kijken of we de overloop stil kunnen krijgen.
Eventueel met wat aanpassingen van het huidige leidingwerk.

Vr Gr Bart
 
Dus maar opzoek naar een andere aqua, van een ander merk.
Dat is wel gelijk een grote stap.

Ik heb wel geen rs reefer, maar kan mij niet voorstellen dat het niet af te regelen is. Eventueel met deels nieuwe leiding en kraan.

Heb je al eens een ervaren hobbyist gevraagd om er naar te kijken?
Bart biedt zich aan !

Of eens een aquarium zaak, die bekend is met overloop systeem.
 
Als ik het goed zie heeft RS gekozen om hier een membraamafsluiter te plaatsen. Op zich wel iets voor te zeggen (onderhoudsvriendelijk en kan niet vast komen te zitten) echter als ze gekozen hebben voor een goedkoop type is die niet af te regelen en kan die over tijd gaan verlopen. Voordat je een compleet nieuwe bak gaat halen zou ik, zoals al aangegeven, eerst proberen om een schuifafsluiter er tussen te zetten, als de eheim niet de oplossing blijkt .
 
Uiteindelijk heb ik toch besloten om een ander aquarium aan te schaffen. Alleen ben ik erg dom geweest, en heb de koralen en vissen in 1 grote curverbak gedaan, met zeewater. Verwarming en stromingspomp erin. Het omwisselen van de aquaria, duurde iets langer dan de bedoeling was, met als gevolg dat alle dieren zijn gaan hemelen (ik baal als een stekker). Nu dus maar opnieuw opstarten.
 
Uiteindelijk heb ik toch besloten om een ander aquarium aan te schaffen. Alleen ben ik erg dom geweest, en heb de koralen en vissen in 1 grote curverbak gedaan, met zeewater. Verwarming en stromingspomp erin. Het omwisselen van de aquaria, duurde iets langer dan de bedoeling was, met als gevolg dat alle dieren zijn gaan hemelen (ik baal als een stekker). Nu dus maar opnieuw opstarten.
Tja …….. triest om te lezen maar een beetje onbezonnen is het wel ….. bij een goudvissenkom omwisselen had je strategie prima gelukt maar koralen en zeevissen is iets complexer
Sterkte man lijkt me vreselijk om mee te maken
 
Dat is ook nog al een heftige beslissing !
Tegen een kleine brandstofvergoeding wil ik gerust eens langs komen, om te kijken of we de overloop stil kunnen krijgen.
Eventueel met wat aanpassingen van het huidige leidingwerk.

Vr Gr Bart
Tja, had je graag willen helpen, want bij de meeste is de overloop prima stil te krijgen van een Redsea
Een ander aquarium gaat je waarschijnlijk het zelfde probleem geven, want bijna alle overlopen werken met het zelfde principe als van je Redsea.
Beetje dwaze actie en vervelend dat je dieren hebben moeten lijden.
En dan kost je dit dik geld, had waarschijnlijk met een juiste pomp of kraan/leidingwerk verholpen kunnen worden.
 
Uiteindelijk heb ik toch besloten om een ander aquarium aan te schaffen. Alleen ben ik erg dom geweest, en heb de koralen en vissen in 1 grote curverbak gedaan, met zeewater. Verwarming en stromingspomp erin. Het omwisselen van de aquaria, duurde iets langer dan de bedoeling was, met als gevolg dat alle dieren zijn gaan hemelen (ik baal als een stekker). Nu dus maar opnieuw opstarten.
Tja, dat is wel heel rigoureus om een nieuw aquarium aan te schaffen vanwege de overloop. Hopelijk dan nu meer succes.
 
Bovenaan