Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Iemand een idee wat voor slak dit is?

booner

ZeewaterForum lid
Deze slak kwam ik vanavond tegen op m’n Zoanthius. Iemand een idee wat dit voor slak is?
En zou deze slak er voor kunnen zorgen dat m’n Zoanthius al een paar dagen half dicht is?
3C208A89-3C5E-4444-8221-C38286D73E4E.jpeg9A3151B0-CF84-4EEA-A798-8D715C4ADE92.jpeg
 
Volgens mij is dat een Stomatella. Daar lijkt ie op.
Dat is in mijn ogen geen probleem voor Zoanthus, daar gaan ze niet (half) dicht voor.
 
Volgens mij is dat een Stomatella. Daar lijkt ie op.
Dat is in mijn ogen geen probleem voor Zoanthus, daar gaan ze niet (half) dicht voor.
Bedankt voor de reactie. Heb hem ff op internet opgezocht en lijkt me idd een Stomatella.
 
Waarschijnlijk groeit er iets lekkers tussen je zoanthus, en is dat de reden dat ‘ie er over heen gaat. Dat irriteert en daarom sluiten ze zich.
Maar... Stomatella zie je in de regel niet het licht is/brandt.

Dus wanneer je zoanthus overdag, tijdens de normale belichtingstijd meer dicht dan open staan, is mogelijk iets anders aan de hand.
Dat kan heel veel zijn zoals waterkwaliteit, specifieke plaagdieren, overbelichting, stroming, netelende koralen in de nabijheid.
 
Waarschijnlijk groeit er iets lekkers tussen je zoanthus, en is dat de reden dat ‘ie er over heen gaat. Dat irriteert en daarom sluiten ze zich.
Maar... Stomatella zie je in de regel niet het licht is/brandt.

Dus wanneer je zoanthus overdag, tijdens de normale belichtingstijd meer dicht dan open staan, is mogelijk iets anders aan de hand.
Dat kan heel veel zijn zoals waterkwaliteit, specifieke plaagdieren, overbelichting, stroming, netelende koralen in de nabijheid.
Heb hem gisteren verplaatst toen ik de slak er af heb gehaald. Hij staat nu meer uit het licht en in een wat andere stroming. Zag voor de rest niks op het koraal zitten. Vind het alleen gek want een kant van het koraal is open en andere kant zit dicht.
Bak draait nu ongeveer vijf maanden en heb nog wel wat last van alg wat heel langzaam wegtrekt. Nitraat en Fosfaat is ook laag misschien heeft het hier iets mee te maken.
Ik laat hem nu maar een poosje met rust en wacht af wat er gaat gebeuren.
Bedankt voor je reactie.


Waterwaardes :

temp : 25.3
Zout : 1023,6
NO3 : 1,5 (Salifert)
NO2 : 0 (Salifert)
PO4 : 0,01 (Red Sea)
KH : 8 (Salifert)
CA : 460 (Salifert)
Mg : 1320 (Salifert)
PH : 8,15 (Salifert)
NH3 : 0 (Salifert)
 
Heb hem gisteren verplaatst toen ik de slak er af heb gehaald. Hij staat nu meer uit het licht en in een wat andere stroming. Zag voor de rest niks op het koraal zitten. Vind het alleen gek want een kant van het koraal is open en andere kant zit dicht.
Bak draait nu ongeveer vijf maanden en heb nog wel wat last van alg wat heel langzaam wegtrekt. Nitraat en Fosfaat is ook laag misschien heeft het hier iets mee te maken.
Ik laat hem nu maar een poosje met rust en wacht af wat er gaat gebeuren.
Bedankt voor je reactie.


Waterwaardes :

temp : 25.3
Zout : 1023,6
NO3 : 1,5 (Salifert)
NO2 : 0 (Salifert)
PO4 : 0,01 (Red Sea)
KH : 8 (Salifert)
CA : 460 (Salifert)
Mg : 1320 (Salifert)
PH : 8,15 (Salifert)
NH3 : 0 (Salifert)
Ik ben er sinds kort achter gekomen dat koralen net als vrouwen zijn: mooi maar onnavolgbaar, ze doen altijd het tegenovergestelde wat jij wilt en kosten een hoop geld
 
Ik ben er sinds kort achter gekomen dat koralen net als vrouwen zijn: mooi maar onnavolgbaar, ze doen altijd het tegenovergestelde wat jij wilt en kosten een hoop geld
😂😂😂 ja dat klopt maar denk dat m’n vriendin net iets anders over dat geld denkt met deze mooie hobby.(gelukkig vind ze het ook wel leuk hoor)
 
Bovenaan