Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

hulp nodig met deltec pf 509

denmike

ZeewaterForum lid
goeiedag
ik heb een kalkreactor gekocht een deltec PF509 maar weet niet juist hoe ik deze moet installeren kan iemant mij helpen ik beschik niet over een sump.

anthony28

Commercie-vrij...
goeiedag
ik heb een kalkreactor gekocht een deltec PF509 maar weet niet juist hoe ik deze moet installeren kan iemant mij helpen ik beschik niet over een sump.

Hoe heb je heb je e water toevoer voorzien? Doseerpomp?

anthony28

Commercie-vrij...
Hier de handleiding met aansluitschema. Is dat niet voldoende, plaats dan eens een lijst met onderdelen die je hebt en wat foto's.

anthony28

Commercie-vrij...
dank u zal er nu wel geraken enkel nog een vraagje waar plaat ik mijn ph meter tussen tussen de co2 en de bellenteller?

Ik begrijp dat je een pH controller met magneetventiel heb om de CO2 toevoer te regelen? Je pH sonde plaats je in je reaktor, als daarvoor de mogelijkheid bestaat. Kan dat niet, dan moet je de pH van de uitstroom meten. Dan kan bv door de uitloop in een klein reservoirtje te plaatsen, dat overloopt, met daarin de pH sonde. Kun je bv maken door een stukje pvc pijp, onderzijde gesloten, aan de rand van de sump te hangen en daarin de ph sonde te plaatsen. Hoe kleiner het volume hoe beter.Je bellenteller plaats je na je magneetventiel. De werkdruk van je reduceerventiel stel je laag in, 0,5-1 bar. Met het fijn regelventiel beperkt je de toevoer van CO2 tot bv 1 bel per 1 of 2 seconden. Eigenlijk zo langzaam, dat het magneetventiel bijna continu geopend is. Na kalibratie stel de controller in op bv pH6,4.

Bovenaan