Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Hoog KH verbuik

Voeg niks meer toe behalve KH buffer op het moment. Als ik moet wachten tot ik het calcium zakt duurt dit nog wel even met mijn koraal bestand....

Dat zakt ook door het toevoegen van KH. En zit er in de buffer ook niet toevallig Calcium?

Wat is de samenstelling van deze buffer?

PS. Je mag ongeveer wel 20 ppm carbonaat per dag toevoegen om bij te sturen. Daarboven dan wordt de verandering wat te hoog en slecht voor je koraal.
 
Samenstelling is Natriumbicarbonaat, en ik zou wel willen bijsturen maar dat lukt op het moment niet, dat is juist het probleem. ;)
 
Even een update: na een 200 liter waterwissel heb ik nu ongeveer 60 ml nodig om mijn KH op 8.5 te houden, stuk beter dan eerst dus. Calcium is gezakt naar ongeveer 480.

Nog even een extra vraag; ik meet nu ook net dat mijn magnesium hard is gezakt naar ongeveer 1000, kan ik dit langzaam omhoog brengen door ez trace te doseren? Kan dit zonder mijn waterwaarden weer uit balans te halen? Ik heb begrepen dat je de KH, calcium en trace in een vaste ratio moet doseren maar wil nog geen calcium gaan toevoegen uit angst dat mijn KH/calcium balans weer van slag raakt...
 
Net nog even wat gezocht: magnesium beter op pijl brengen met full dsr magnesium, ez trace is niet voor het bijsturen van tekorten 😬. Weer wat geleerd.
 
Net nog even wat gezocht: magnesium beter op pijl brengen met full dsr magnesium, ez trace is niet voor het bijsturen van tekorten 😬. Weer wat geleerd.
Hangt dr een beetje van af, als je Mg gezakt is door te weinig doseren kan je dr ook vanuit gaan dat de rest dus ook laag is en kan het wel slim zijn om te doen, is het een eenmalige verhoging kan je idd beter alleen Mg gebruiken.
 
Ik doseer nog niks van de trace, ga mij mg eerst ophoog halen en dan met de minimale dosering beginnen denk ik.
 
Bovenaan