Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Honing en cyano

OP
DJelmer90

DJelmer90

Senior Forumlid
Helaas tegenslagen moeten ook vermeld worden vind ik. De uitleg hiervan in mijn dagboek beschreven.

Een samen komst van technische gebreken en oplettendheid, altijd komen deze idoot stomme dingen tegelijk.

Zal morgen hier een topic gerelateerde update doen. En kijken dat we de draad weer opnieuw oppakken.

Nijland

Forumlid anno 2004
Helaas tegenslagen moeten ook vermeld worden vind ik. De uitleg hiervan in mijn dagboek beschreven.

Een samen komst van technische gebreken en oplettendheid, altijd komen deze idoot stomme dingen tegelijk.

Zal morgen hier een topic gerelateerde update doen. En kijken dat we de draad weer opnieuw oppakken.
Waar blijft die update? Ben erg benieuwd.

koolstofje

ZeewaterForum lid
Het gaat dus gewoon om de waterstofperoxide waarom de honing gebruikt word tegen cyano.
Waterstofperoxide 3% is gewoon te koop voor 1,25 bij de apotheek.

Of mis ik nu iets?

Mario1965

ZeewaterForum lid
Toch weer even deze topic onder de aandacht.

Ook al eens gekeken naar dit stofje propolis wat in de honing zit, afhankelijk van het gebied zit in de ene honing meer dan in de andere.
heb onderstaande info via een imker.

Verder hebben wij op verzoek van enkele paarden liefhebbers ook nog een honing (letwel bijgekocht) om de witte lijnziekte in paarden en of ezelhoeven te bestrijden.Deze honing is de boekweihoning van Bijenboerderij uit Strijbeek en heeft het vermogen om zowel een virus als een bacterie te onderdrukken en te bestrijden.
Alle honing heeft deze eigenschap maar deze honing heeft een groter vermogen om dat zij meer propolis bevat.

propolis als natuurlijke antibioticum, zou dit ook niet bijdragen aan het bestrijden van de cyano.

gr,
mario

Laatst bewerkt:

koolstofje

ZeewaterForum lid
Zit dat stofje ook niet gewoon in Manuka honing (in verschillende concentraties)? Ik zal de honingboer er eens om vragen.
Manuka Honing

Maar goed al zou je de honing niet alleen tegen cyano gebruiken, ik vind honing en met name Manuka superfood, goede koolstofbron en mijn balie poliepen zijn er lijp van als ik dat gericht voer. En ook een veel betere afchuiming.

Mario1965

ZeewaterForum lid
In elke honing zit dat stofje, weet niet of je chemoclean kent, is ook een antibioticum, wordt in de vs ook gebruikt tegen cyano.
toen ik dit zag dacht ik gelijk aan die overeenkomst.

vraagje hoeveel doseer jij, wil het ook in een onderhoud dosering gebruiken maar dit naast mijn nopox van red sea.

gr,
m

koolstofje

ZeewaterForum lid
Ik doseer 1,5ml op 370L 1 x per dag (rustig opbouwen), stukje gericht voeren en de rest zo. Het kan hoger gedoseerd worden, maar beter te weinig dan te veel. Werkt goed ik heb\had geen cyano, maar daarvoor gebruik ik het niet, wel belangrijk dat er Manuka honing gebruikt word, daar zitten stofjes in die niet in gewone honing voorkomt, tenzij hier in .nl Manuka planten staan..maar die kans is zeer klein. Poliep expantie is met Manuka meer dan de gewone verbeeld ik mij, ook weet je dan zeker dat het 100% biologies is, die garantie is niet te geven in europa.

Mario1965

ZeewaterForum lid
Oke, maar het is een stroperig goedje, meng je dit eerst in een bekertje met zeewater en dan in de sump gieten, of gewoon met een klein lepeltje zo in het aquarium.

gr,
m

koolstofje

ZeewaterForum lid
Ik zuig het op, dat is best lastig en kost gewoon tijd, druk op het spuitje blijven houden dan gaat het er langzaam in. En druk dan het spuitje tegen het raam uit, kleeft dan aan het raam en laat dan vanzelf bij beetjes los, maar als een klodder op een koraal komt vinden ze helemaal niet erg hoor :LOL:

Mario1965

ZeewaterForum lid
Oke gaat prima met een 2ml spuit.
doseer nu 1ml per dag.
0,5 in de ochtend en avond.

wil mijn no3 wat lager krijgen, meet met de salifert ca 10 en met de jbl 1, ga nog een ander merk test halen, vindt de salifert wat lastig af te lezen.

gr,
m

Bovenaan