Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Hoek aquarium

Thnxx man, heb 'm tevens opgehangen aan geplastificeerde staalkabel zodat ik hem altijd in hoogte kan verstellen en deze word nog zwart gespoten op m'n oude werk (jachtenbouw) waar ze waarschijnlijk wel een goei lakje hebben wat goed tegen zeewater kan!
Maar alles is gewoon te realiseren in een hoekbak alleen soms moet je ff wat creatief zijn, zelfde als goeie stroming in je bak zien te krijgen is een goeie uitdaging 😅
 
Hey Patrick,
Ik ben een tijdje niet op het forum geweest door verbouwingen thuis. Ik heb een hoekbak. Details en foto's rond de opbouw kan je vinden in mijn dagboek: the pentagon.

De verlichting valt wel mee. Het moeilijkste is eigenlijk de stroming. Deze kaatst af op de voorruit en geeft zo een vortex effect waardoor het zand opdwarrelt. Dit heb ik verholpen door nog wat extra pompjes lager in de bak te plaatsen om zo een tegenstroom te maken. Sowieso heb je wel wat plaatsen met tragere stroming (vooral in de hoeken). Daar staan de euphilia soorten het wel goed te doen. In het achteraan de bak aan de bovenkant is er ook minder stroming. Daar staan natuurlijk de acro's. Daar wil ik nog wat meer stroming krijgen.

Momenteel draait de bak in onderhoudsmodus omdat de werken stil lagen tijdens corona. Nu zijn de laatste loodjes begonnen met de schilders die alles mooi afwerken.
Dan pas zal ik terug wat nieuwe koralen bijplaatsen en ben ik aan het denken om grotere keizers toe te voegen.

Veel succes, Yoeri
 
Bovenaan