Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

hoe goed is het artemia naupliën voeren voor je koralen

monstertje

Senior Forumlid
ik lees steeds meer over bakken die draaien zonder schuimer om zo meer plankton in leven te houden, toch moeten nps koralen nog steeds bijgevoerd worden.

nou ben ik benieuwd als ik elke dag artemia zou kweken of nps koralen kan houden en of andere sps,lps er ook voordeel bij hebben, in een gewoon systeem met schuimer.
 
Het antwoord is ja! Er zijn veel studies gedaan naar de effecten van Artemia nauplii en ander zooplankton op koraalgroei en -fysiologie. Ik heb hier zelf ook onderzoek naar gedaan en er een aantal wetenschappelijke en populaire artikelen over geschreven.

Dit is een mooi startpunt:

http://www.advancedaquarist.com/2013/12/aafeature

Je kunt dit verhaal ook in het Nederlands vinden, in Ons zeeaquarium. Ik weet zo even niet welke uitgave het betreft.
 
Het antwoord is ja! Er zijn veel studies gedaan naar de effecten van Artemia nauplii en ander zooplankton op koraalgroei en -fysiologie. Ik heb hier zelf ook onderzoek naar gedaan en er een aantal wetenschappelijke en populaire artikelen over geschreven.

Dit is een mooi startpunt:

http://www.advancedaquarist.com/2013/12/aafeature

Je kunt dit verhaal ook in het Nederlands vinden, in Ons zeeaquarium. Ik weet zo even niet welke uitgave het betreft.

dankjewel voor je antwoord.

Het is nog al erg bewerkelijk om artemia nauplii te kweken, wil toch eens kijken of dit ook automatische kan.
 
Ik heb de oplossing voor je :cool:. Kweek Tigriopus. Dit kan iedereen! Zie dit filmpje:



bedankt voor je filmpje, maar wat vind jij precies automatisch aan het filmpje? :D

ik zat meer te denken aan automatisch doseren, automatisch eierschalen weggooien, automatisch nieuwe eitje toevoegen uit laten komen en dat elke 24 uur opnieuw.
 
Dat ziet er inderdaad makkelijk uit! Moet zo'n emmer in de zon staan, of juist niet? (uit de zon is handiger, dan kan je hem meteen beschermen tegen de regen denk ik? of mag het juist wel inregenen?)

En waar kan je ent-materiaal verkrijgen?
 
Dat ziet er inderdaad makkelijk uit! Moet zo'n emmer in de zon staan, of juist niet? (uit de zon is handiger, dan kan je hem meteen beschermen tegen de regen denk ik? of mag het juist wel inregenen?)

En waar kan je ent-materiaal verkrijgen?

als je ook phytoplankton wil kweken en voeren moet er wel het zonnetje op staan.
artemia hoeft niet in direct zonlicht.
 
Weet hier toevallig iemand waar de Reef Nutrition (Reed Mariculture) producten verkocht worden ?
 
Tigriopus kweek je prima buiten in de tuin. Je voert twee keer per week wat easy booster en het gaat los. Temperatuur en zoutgehalte mogen extreem fluctueren omdat het een getijdensoort betreft.


zijn trigriopus beter dan bijvoorbeeld brachionus of coppepods, beter in de zin van voeding voor je koralen of makkelijker te kweken?
 
zijn trigriopus beter dan bijvoorbeeld brachionus of coppepods, beter in de zin van voeding voor je koralen of makkelijker te kweken?
Tigriopus californicus is een soort copepod, google; tigger-pod

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
 
Bovenaan