Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

het rifaquarium

B

ben1985

Guest
er is een nieuw nederlands boek op de markt gekomen. het gaat over inhoud en op bouw van een rifaquarium. ik heb er 1 bij de boekwinkel in almere gekocht. hij is ook te bestellen bij bol.com. het is een een aanrader voor beginners. het is van Philip Hunt.
 
Ik heb hem ook liggen.
Zijn geld meer dan waard.

Sebas
 
Heb hem gevraagd voor sinterklaas kwam bij de aquarium winkel en er werd me verteld dat een handig boekje voor me zou zijn.
 
Heb het boek hier ook liggen. Net en overzichtelijk boek. Gaat best diep in op alles maar is derhalve toch ook vrij makkelijk te begrijpen voor de beginner.

Groeten,
Dave
 
Ik heb het boek een paar dagen geleden gekocht en heb er zeer veel aan omdat ik me momenteel aan het inlezen ben over het houden van een rif-aquarium. Alles word goed en zeer duidelijk uitgelegd.
 
ook ik ben sinds zaterdag in het bezit van dit boekje. en iedereen die een opstart overweegt wil ik dit aanraden. erg duidelijk en compleet zo te zien :D
en voor 20euro bij de selexys kan je geen buil vallen... duidelijke omschrijvingen en handelingen!
 
Vooralsnog een super boek.
Leuk en duidelijk geschreven! En inderdaad voor 20 euro...helemaal super!
 
Ik heb deze boek ook. Er is veel basis informatie/kennis te vinden. Opzicht heel mooie boek voor de beginner maar als je wat meer zoekt dat is het niet genoeg.
 
titel: het rifaquarium, isbn 978 90 483 01 30 0
veltman uitgevers
 
Ik als nietswetend van zee-aquarium heb vorige week dit boek gekocht.

Is goed begrijpend en makkelijk te lezen. Geen zware kost en toch heel leerzaam.
 
Klinkt interessant, ik moet namelijk ook een (paar) boeken hebben. Om de hobby een beetje heel goed te gaan begrijpen. Ik vind het ook gewoon leuk een mooi boek te hebben. Hoeveel bladzijden heeft dit boek (ongeveer)? Verteld het ook in stappen wat je moet doen of geeft het gewoon alle informatie die je moet hebben? Ik ga het wel halen (of bestellen)voor de vakantie :)
 
Zo ik heb hem gekocht, het is natuurlijk Broodnodig om een boek te hebben, vooral als beginner :) ik zal morgen zeggen wat ik er van vind. Het boek heeft trouwens iets meer dan 200 bladzijden
 
Zo, hier komt mijn long-awaited recentie van het rifaquarium, dat ik voor 20 euro bij bo.com heb bestelt. Bij het bladeren was ik al erg positief, een enorme hoeveelheid aan bijpassende fotos waaronder ook van de techniek en bepaalde handelingen zijn ingevoegd met oog voor detail. Een aantal processen schematisch met een duidelijke tekening weergegeven. (meer dan 500 fotos)
Ik vind het boek bijzonder goed ingedeeld. Het boek begint met een inleiding, en verteld daarna in 10 bladzijden veel over de natuurlijke koraalriffen. Natuurlijk komt de techniek opduiken (stroming, temperatuur, licht, biologische filtratie (levend steen en zand+ handleiding), afschuimers, algenfilters en refugia, chemische filtratie en waterwaarden) gedurende 41 bladzijden. Daarna een database van 30 bladzijden, met daarin alleen reefsafe vissen en aanverwanten.
Daarna komt een handleiding van geen aquarium tot een goed draaiend aquarium. En daarna komen er nog onderwerpen langs als voeren, vervoeren, algen ziekten, waterwaarden meten, al het andere onderhoud etc.

Conclusie: dit 200 bladzijden dikke boek is ijn geld meer dan waard, het leert je echt heel erg veel, het is makkelijk en leuk om te lezen!

Ik heb dit boek wel beoordeeld als iemand die geen zeeaquarium heeft (gehad), maar ik ben nog niks tegengekomen dat in tegenspraak was met hét forum, en het heeft me heel veel heel snel geleerd.

Met dit boek leer je alles veel sneller, en waarschijnlijknbeter, dan via het internet.
 
Gezien de positieve reacties hier, heb ik het ook maar besteld :) Het lijkt een prima boek om eens te lezen voordat ik eens serieus ga nadenken over het aanschaffen van een nieuw aquarium!
 
Ik heb naar aanleiding van de positieve reacties zojuist het boek besteld. Om me in te lezen, want ik heb nog geen aquarium.:)
 
Besteld :)
 
Ik vind het een geweldig boek. Precies wat ik zocht!
 
Bovenaan