Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Heremietkreeftje overleden

Maurice!

ZeewaterForum lid
Goedemiddag allen,

Even een vraagje. Ik zie tot mijn grote spijt dat mijn blauwe heremietkreeftje het leven heeft gelaten.. 😪

Ik heb hem zo'n 2,5 jaar gehad. Is dit een redelijke leeftijd en moet ik er gewoon vrede mee hebben? Of is het vrij snel en moet ik naar een oorzaak zoeken? Op internet vind ik vele uiteenlopende leeftijden, hopelijk dat iemand van jullie wat eenduidiger kan zijn.

Groet,
Maurice

MichaelBeek

ZeewaterForum lid
Inderdaad, ik heb ook al meerdere keren gedacht dat die van mij dood was. Bleek gewoon de verschaling te zijn. Als je savonds met een lampje in je bak schijnt, heb je een grote kans dat je hem voorbij ziet komen!

Nicks reef

ZeewaterForum lid
Ik denk ook vervelling. Hij heeft mij al 2 keer schrik aangejaagd. :p de kleine rakker maar ze doen het goed. Ik heb zelfs een keer gehad dat hij zijn schelp kwijt was... Ik zag hem plots tussen de rotsen verstoppen. Toen heb ik heel snel 10 extra huisjes vlak bij gelegd en zelfs dit heeft hij overleefd. Normaal zijn ze zonder huisje heel snel dood.

OP
M

Maurice!

ZeewaterForum lid
In het begin dacht ik ook dat het om een verschaling ging, lag ook tussen de stenen waar ik wel vaker wat gevonden heb. Maar heb het er gisteren uitgevist en bleek toch wel kreeftje te zijn helaas..

OP
M

Maurice!

ZeewaterForum lid
Helaas helaas..

Het ging om een Calcinus laevimanus. Had tweeënhalf jaar geleden 2 stuks gekocht, maar na een maand was deze over. Vechtersbazen zijn het wel..

Nu heb ik wel eens gelezen dat vrijwel alle heremietkreeftjes elkaar aanvallen. Rode heremietkreeftjes schijnen het minder te doen? Is deze soort daarom meer aan te raden of hebben jullie die ervaring niet?

Marcel oosterhof

ZeewaterForum lid
Helaas helaas..

Het ging om een Calcinus laevimanus. Had tweeënhalf jaar geleden 2 stuks gekocht, maar na een maand was deze over. Vechtersbazen zijn het wel..

Nu heb ik wel eens gelezen dat vrijwel alle heremietkreeftjes elkaar aanvallen. Rode heremietkreeftjes schijnen het minder te doen? Is deze soort daarom meer aan te raden of hebben jullie die ervaring niet?
Gecondoleerd man dit klinkt misschien ietwat overdreven maar ik herken het gevoel hoor .... het blijven huisdieren en van een heremietkreeft kan je net zoveel gaan houden als van een hond of kat ....... sterkte 😀

Helaas helaas..

Ja, de blauwe zijn vechtersbazen...ik heb een tijd lang een brave rode gehad, totdat hij de verkeerde blauwe tegen kwam :sneaky:.

Als de laatste blauwe dood is, komen er alleen nog rode in bij mij

Bovenaan