Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

HELP!!

Jay.vr

ZeewaterForum lid
Hallo,
Ik heb net mijn zout toegevoegd aan mijn net opgestartte aquarium. Het water is zo goed als helder. Nu meet ik alleen in elke hoek van het aquarium een andere waarde. Hoe kan dit?

Mvg,
Jay

Clooney

ZeewaterForum lid
Hallo,
Ik heb net mijn zout toegevoegd aan mijn net opgestartte aquarium. Het water is zo goed als helder. Nu meet ik alleen in elke hoek van het aquarium een andere waarde. Hoe kan dit?

Mvg,
Jay
Hallo Jay,
Het lijkt erop dat het zout nog niet opgelost is in je osmose water. Is je water op temperatuur en heb je voldoende stroming in je bak?

Sneakimonky

Senior Forumlid
ik hoop dat er nog geen dieren in zaten dan. Nooit zo zout in je bak gooien, word niet op prijs gesteld;)
Altijd oplossen in een beetje water

Potvis

ZeewaterForum lid
Hoi Jay!

Leuk dat je opgestart bent met je bak.
Het antwoord op je vraag is (waarschijnlijk) al gegeven dus wil ik je een tip geven.

Je kunt een regenton (met kraantje is het handigst) kopen en daar osmosewater in doen met zout. Een stromingspompje erin en na 48 uur is het klaar om het aquarium in te gaan. Nog wel even het zout testen natuurlijk voor je het werkelijk in je aquarium doet.
Verwarmingselement erin dat het op tempratuur kan komen. Volgens mij lost het zout dan ook iets sneller op. Het is sowieso goed om het op tempratuur te brengen voor je het water in je aquarium doet, om schommelingen van de tempratuur in je bak tegen te gaan.

Ik ben zelf ook nog maar een beginner dus correct me if I'm wrong ;)

don pedro

Senior Forumlid
Je kunt als je bak nog leeg is rustig het zout in je aquarium mengen .

Basis regel : eerst je water op temperatuur brengen (25graden) en dan pas zout toevoegen.

Hierdoor lost het meteen goed op , maar het belangrijkste is dat het zoutgehalte gerelateerd is aan de temperatuur.

De percentages die wij aanhouden voor ons aquarium zijn vastgelegd bij 25 graden.

Afhankelijk van het merk zout kun je het vers aangemaakte water na een half uur al gebruiken ( rainforrest bv ), maar sommige

merken pas na 24 uur.

Dit staat als het goed is op de verpakking.

Succes peter

Bovenaan