Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

harlekijn garnaal overmeesterd een zandzevende zeester ??

peterbloem

We gaan gestaag door.
Wie heeft wel eens meegemaakt dat een kleine harlekijn garnaal een zandzevende zeester heeft overmeesterd ?? Dacht dat deze daar niet toe in staat was/is.
Ik heb hem 2 weken geleden gekocht. En zie mijn aantal ganzevoetjes dramatisch afnemen.
Eten ze zoveel?
Of is het meer toeval dat de zzzster aan natuurlijke dood is overleden en de harlekijn er heerlijk gebruik van maakt ?

Ik hoor/lees het wel.
MVG Peter.
 
t'is dus waar. kreeg het net van een winkelier te horen.
Echt een absurd stoer beestje dan.
Zouden wij eens moeten proberen met een olifant :rolleyes:
Dan maar kiezen, of de harlekijn of elke maand 4 nieuwe zzzsterren erin gooien.
Hoop alleen dat hij ze dan ook geheel opeet en ze niet gaan liggen rotten.
dacht je dat ik het verzon dan :rolleyes::p Het is hun natuurlijk voedsel, ze worden vaak ingezet door ons voor ganzevoetjes maar dat is echt alleen bij gebrek aan beter dat ze die pakken. Ze eten de poten een voor een op heb ik me laten vertellen en dan pas het lijf dus weet niet of je daar vrolijk van word (en of het beestje het zo lang volhoud en dus niet gaat liggen rotten) Je kan ook een zeemuis nemen en de zeester wegdoen bv. NIet vergeten je harlekijn bij te voeren als de ganzevoetjes opzijn!
 
De keuze lijkt me makkelijk, kiezen voor de Harlekijn. Wil je foto's plaatsen van je garnaal? Vind de garnaal echt super, iets buitenaards heeft die.

Ik zou eerder kiezen voor een nuttig diertje zoals een zandzevende zeester. Kijk toch liever tegen een schone bodem aan.;) Mooi zijn ze die harlekijngarnalen, maar nuttig? Nee ,niet echt. Ik heb hier denk ik ook wel een honderdtal ganzevoetjes. Who cares? Zijn eigenlijk ook nuttige diertjes, eten alg. Geen koraaltje of visje die er last van heeft. :biggrin:
 
t'is dus waar. kreeg het net van een winkelier te horen.
Echt een absurd stoer beestje dan.
Zouden wij eens moeten proberen met een olifant :rolleyes:
Dan maar kiezen, of de harlekijn of elke maand 4 nieuwe zzzsterren erin gooien.
Hoop alleen dat hij ze dan ook geheel opeet en ze niet gaan liggen rotten.
Lees je eerst in vooraleer je ergens aan begint en van je aquarium een leeuwenkuil maakt.
 
Bovenaan