Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Hanna HI83303

MVW

Senior Forumlid
Hanna HI83303
Is er een iemand die ervaring heeft of kennis heeft van dit apparaat?

Ik overweeg een Hanna phospaat meter aan te schaffen, echter kwam ik deze tegen op hun site.

Paul vingerhoets

ZeewaterForum lid
geen ervaring mee lijkt voor aquaria en vijver te zijn dus misschien niet voor zeewater geschikt zo ook niet kunnen lezen wat die allemaal kan testen

OP
M

MVW

Senior Forumlid
geen ervaring mee lijkt voor aquaria en vijver te zijn dus misschien niet voor zeewater geschikt zo ook niet kunnen lezen wat die allemaal kan testen
Er staat bij vermeld dat 't apparaat ook geschikt is voor zeewater. Wat vaak 't geval is bij professionele apparaten dat 't voor een leek vaak te ingewikkeld is.
Vandaar m'n vraag of er iemand ervaring mee heeft of dit apparaat redelijk eenvoudig te gebruiken is en of 't de investering van circa 800€ waard is.

Draconas

ZeewaterForum lid
Hey,

Ik heb de handleiding van dit toestel gevonden en wat ik kan zien zo. Is dat het al de poeders reagents en vloeistoffen gebruikt zoals de gewone hanna checkers.

Dus ik veronderstel dat ze dus de zelfde photocell gebruiken of zelfs een betere en dit even goed of zelf nog beter werkt dan de gewone hand checkers.

Dus als je uitrekent aan 70 euro per hand checker en deze vervangt een stuk of 10 en je kan er blijkbaar ook nitraat mee testen deze kost al 500 euro los. Kom je snel op 1200 euro dus is wel wat voordeliger natuurlijk.

Draconas

ZeewaterForum lid
Heb je hier mss al wat meer info over?
Heb je deze tester nu aangeschaft en zo ja wat zijn je bevindingen?

Bovenaan