Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Hallo iedereen

Tanne

Tanne
Ja daar zijn we al druk bezig mee geweest. Nieuwe pvc vloer er in en de muren opnieuw gedaan. Osmose apparaat is ook geïnstalleerd.
Lampen zijn idd 3 units van de reefled 90 van Red Sea deze zaten er standaard bij.
Klinkt allemaal heel goed! Zet vast eventuele apps op je telefoon, maak accounts aan en kijk of je de boel alvast aan de praat krijgt. Heb je de eventuele frustratie alvast achter de rug ;)

OP
booner

booner

ZeewaterForum lid
Klinkt allemaal heel goed! Zet vast eventuele apps op je telefoon, maak accounts aan en kijk of je de boel alvast aan de praat krijgt. Heb je de eventuele frustratie alvast achter de rug ;)
Dank je. Wat betreft de app van Red Sea deze kan ik nog niet instellen want daar heb ik een serie nummer van het aquarium voor nodig dus die frustratie zal ik dan maar moeten ondergaan😏🙂( maar die kunnen ze me misschien wel van de lfs geven als het aquarium daar afgeleverd is. )

OP
booner

booner

ZeewaterForum lid
Tijdens het wachten op m’n aquarium maar eens nagedacht wat ik voor visbezetting wil hebben en na wat tips gehad te hebben hier en van de kids😆 tot de volgende vissen gekomen:

2 amphiprion percula
4 gramma loreto
1 pholidichthys leucotaenia
1 zebrasoma scopas
2 centropyge bispinosa
2 poetsgarnalen

zullen er zeker nog bij komen maar dit lijken me wel leuke vissen om na de opstartfase er geleidelijk in te doen.
Zijn er nog tips voor de volgorde? (heb al gehoord dat het beter is om de Gramma Loreto er pas na een paar maanden stabiel draaien in te doen).

Als opruimploeg zou ik wel graag wat mithrax krabben 🦀 en heremietkreeftjes willen maar dit zijn misschien wel kleine slopertjes of valt dit mee?
En wat slakken maar zijn die dan nog veilig voor de heremietkreeftjes?
Zeesterren lijken me ook nog wel mooi om erin te hebben.
Suggesties of aanvullingen zijn zeker welkom.

Tanne

Tanne
Uitstekende startbezetting. Als je heremietjes genoeg te eten hebben én genoeg lege schelpjes hebben om te verhuizen kun je er van uit gaan dat je slakken veilig zijn. Gramma loreto zou ik inderdaad pas na een paar maanden plaatsen. Gek genoeg doen ze het vaak niet zo goed in 'verse' aquaria.

OP
booner

booner

ZeewaterForum lid
Na een paar weken wachten eindelijk bericht gehad dat morgen m’n aquarium thuis wordt geleverd.
Kunnen nu dus echt gaan beginnen.
Ga denk ik ook een dagboek bijhouden zodat er hopelijk nog wat tips en verbeterpunten naar voor komen waar ik en andere starters dan ook weer wat aan hebben.😏

Bovenaan