Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Hallo allemaal!

Casto

ZeewaterForum lid
Ik ben Jarno woonachtig in broek op langedijk en heb sinds gister een zeeaquarium gekocht.
Deze heb ik van iemand overgenomen die al de bak aan het indraaien was maar ik benader het alsof dat nog niet gebeurd is.
Heb wel al het water meegenomen maar gelukkig zat er verder nog niks kwa levende have in behalve het levende steen.

Het is een bak van 100x50x60 met alles wat ik nodig zou moeten hebben en meer.

En daar komt dus ook mijn vraag die ik heb:

Er zit zoveel extra spullen bij zoals testjes en dergelijke dat ik eigenlijk niet meer weet wat ik kan houden en wat er weg kan.
Ook krijg ik de plek waar het water de sump in loopt niet lekker stil.

Is er iemand in de buurt van alkmaar die misschien trek heeft in een bakkie koffie en eens met mij door wil lopen wat weg kan en wat ik kan gebruiken?
Als dat niet mogelijk zal ik een lijstje maken wat ik allemaal heb zodat jullie daar eens naar kunnen kijken.

Ik lees al maanden mee op de achtergrond maar nu de bak er eindelijk staat zal ik proberen zo actief mogelijk te worden.

Als er vragen zijn geef ik daar graag antwoord op.

Groeten,
Jarno
 
Welkom!
Ik denk dat ik al weet welke bak je hebt gekocht (heb er zelf ook naar gekeken). Ik woon op zich niet ver weg, maar heb niet de illusie dat ik je al kan helpen (zelf ook een beginner). Wel kom ik vaker naar jouw woonplaats omdat daar een rifspeciaalzaakje zit. Weet niet of ik de naam mag noemen (want geen sponsor volgens mij), maar weet je wat ik bedoel?
 
Ik weet welke je bedoelt als je tenminste diegene bedoelt waar je alleen op afspraak langs kan komen..
 
Ja hij heeft nu ook wel reguliere openingstijden, maar ik denk dat je wel weet wie ik bedoel.

Is het nou die witte bak met die eikenaccenten die je hebt gekocht?
 
Klopt helemaal, ik moest en zal een witte hebben vanwege mijn kleur meubels in huis hehe.
 
Welkom Jarno.
Ik kom ook vaak bij die winkel daar is veel informatie te vinden.
Als ik in de buurt ben wil ik wel even bij je kijken stuur maar even een PB met je nummer.
Groet Menco
 
Bovenaan