Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Hallo allemaal.

Ook ik ben over gegaan van zoet naar zout.ik heb een lido 200 overgenomen van een jongen die al jaren een zout water aquarium heeft de bak staat nu zo n drie weken en ik ben er helemaal aan verslaafd en wat armer 😁in de bak zitten : 2x clowns visjes 3x pyjama baasjes gele dokters vis poets garnaal 2x hermietkreeft (BLAUW) zand zevende zeester .en een slak!.verder nog wat buttons een annemoon en nog wat andere dingen.ik voeg wat foto s toe en bij eventueel commentaar of verbeter punten Graag!

Bijlagen

OP
OP
D

Dgorkum

Junior Lid
Heb je hem draaiend overgenomen? Met water wat er altijd in zat?
Ik heb hem draaiend overgenomen met 3/4 water .het laatste beetje heb ik weg gegooid ivm vervuiling en aangevuld met zout water 1022 /33% is op dit moment het gehalte.heb van middag test laten doen bij brouwer in Roosendaal en het water is perfect

chevy22

ZeewaterForum lid
Oké. Schrok al een beetje☺️😳 maar gelukkig voor niks. Ziet er goed uit veder. Succes met de verslaving en je kan veel info vinden over alles hier op t forum.

LALA

Senior Forumlid
Die hebben ze ook.maar misschien dat je iets specefieker kunt zijn dat ik er dan iets van kan leren of veranderen ipv zo n antwoord te geven.!!
OK, als ik een advies mag geven dan help ik natuurlijk graag. Ik weet ook niet hoe veel je precies al weet...je vertelde hier dat je een prima adviseur al hebt (jouw buurman) dus kom ik niet zomaar tussen :) Maar goed, Anemoon vissen leven in natuur in symbiose met een Anemoon, dat is een perfect huis dus voor ze. In onze bakken bieden wij ook soms Flauwers LPS, harige grote oren, paddenstoelen Leders met lange poliepen, misschien een of andere soort sterpoliep... Denk dat hier in database ook wat info te vinden. Het is namelijk altijd meer handig voor je zelf eerst wat info vinden over een of andere dier die je wilt houden ipv een spontane aankoop. Kan voor jou veel moeite en centjes sparen en voor de dieren hun leven! Groet, Lara

LALA

Senior Forumlid
Oeps idd!:oops: Dat had ik dus gemist, mijn foutje dan, excuses Ron! Op de foto is ook niet te zien dus daarvan:confused:...maar hoop dat het dan een normaal grote Anemoon is die echt geschikt is voor een koppeltje, niet een stekje/baby Anemoon toch

OP
OP
D
Leuke opbouw van je rif!
Veel succes en plezier met het vervolg.
Mijn anemoonvisjes (nakweek) hebben overigens nog nooit naar de anemoon of een van
Oeps idd!:oops: Dat had ik dus gemist, mijn foutje dan, excuses Ron! Op de foto is ook niet te zien dus daarvan:confused:...maar hoop dat het dan een normaal grote Anemoon is die echt geschikt is voor een koppeltje, niet een stekje/baby Anemoon toch
Lala ik heb inmiddels een tweede anemoon visje er bij gekocht maar wil nu toch een wat grotere anemoon erbij zetten maar Weet niet precies wat voor soort en bij de speciaal zaak werd ik ook niet veel wijzer...suggesties?

Bovenaan