Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Gramma Loreto op de kop 🤔

berg6u

ZeewaterForum lid
Hi,
ik heb sinds gisteren een tweetal gramma loreto’s in me bak zwemmen, een van de twee zwemt voortdurend op de kop 🤔 ik heb gelezen op internet dat ze dit kunnen doen maar waarom...

iemand ervaring met dit verschijnsel ?
08AD2CBF-4137-4331-8ECE-B0EFBF611819.jpeg 4AE3EC7F-F97D-4BE6-ACF3-0B39D6AD9E61.jpeg
 
Ik heb er ook 1 maar die doet dat ook geregeld. Het is hun natuurlijk gedrag maar waarom precies weet ik niet.
 
Gramma’s zwemmen op de kop langs koraalrif pilaren en hangen vaak op de kop in grotjes en gaten. Op deze manier wijst hun buik naar de bodem, dit is waar hun kwetsbare organen zitten en daardoor zijn deze beter beschermt bij een mogelijke aanval. Op deze manier kunnen ze ook makkelijk wegschieten bij gevaar.
 
Gramma’s zwemmen op de kop langs koraalrif pilaren en hangen vaak op de kop in grotjes en gaten. Op deze manier wijst hun buik naar de bodem, dit is waar hun kwetsbare organen zitten en daardoor zijn deze beter beschermt bij een mogelijke aanval. Op deze manier kunnen ze ook makkelijk wegschieten bij gevaar.

Inderdaad, dit is het natuurlijke gedrag van deze kleurrijke visjes.
 
Bovenaan