Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Graag een ID brittlestar?

DaanvB

ZeewaterForum lid
2 lifters op een stukje koraal, In de mijn demo bak of in de gft bak?

De kleur en strepen zijn ongeveer hetzelfde, lijkt anders op de foto. Mijn telefoon doet ‘s avonds altijd een beetje gek met foto’s

Mocht er nog twijfel zijn neem ik morgen nieuwe met daglicht

Bijlagen

• IMG_0813.jpeg
    IMG_0813.jpeg
    136,2 KB · Weergaven: 45
  • IMG_0812.jpeg
    IMG_0812.jpeg
    169 KB · Weergaven: 45
Dank! Zijn het brittle/slangen sterren? Is het Ophiolepis Superba? Dan kan ik er een beetje over lezen
Het is gewoon een klein brokkelsterretje. Ik ken de soortnaam niet, ze worden niet veel groter.

Nog een lifter op het zelfde stuk koraal.
Ik dacht zelf aan een Mithrax krab ivm de groenige kleur en de witte punten van de scharen. Maar durf er niet op te gokken ivm mijn gebrek aan kennis en ervaring .

Graag advies Tot ik zeker ben mag hij in mijn Sump bivakkeren.

IMG_0847.jpeg

Bijlagen

• IMG_0845.jpeg
    IMG_0845.jpeg
    205,4 KB · Weergaven: 16
  • IMG_0846.jpeg
    IMG_0846.jpeg
    186 KB · Weergaven: 16
Ik denk niet dat dit een Mithrax (Emerald) krab is. Die had ik tijd geleden in mijn oude bak en die ziet echt anders uit. Is dit niet toevallig een Sculptuur krab die momenteel niks op zijn lichaam mocht aanplakken? Die had ik ook in mijn oude bak ooit eens spontaan ontdekt en hij lijkt heel veel op deze op de foto. Gooi maar iets in waar hij zit ( voor een test) en als hij dat snel aan zijn rug "plakt" dan is het die Sculptuur krab denk ik. Hij decoreerde hier zich graag vooral met spons.

Ik profiteer ook even van dit topic om een identificatie te bevragen.
Het is zeker geen rovende groene slangster. Ik vermoed een Ophiocoma soort, gezien de vele stekeltjes. Ook over de gehele middenschijf. Opvallend is wel dat sommige van de stekeltjes op alle armen verdikt zijn, als een soort van voelspriet of zo.
Ik heb ook een zwarte Ophiocoma, die heeft dit totaal niet.
Iemand een idee, voor ik hem loslaat en hij misschien met vanalles aan de haal gaat…
Bedankt!

Bijlagen

• IMG_1908.jpeg
    IMG_1908.jpeg
    272,1 KB · Weergaven: 17
  • IMG_1910.jpeg
    IMG_1910.jpeg
    266,7 KB · Weergaven: 17
  • IMG_1913.jpeg
    IMG_1913.jpeg
    215,8 KB · Weergaven: 17
Ik denk niet dat dit een Mithrax (Emerald) krab is. Die had ik tijd geleden in mijn oude bak en die ziet echt anders uit. Is dit niet toevallig een Sculptuur krab die momenteel niks op zijn lichaam mocht aanplakken? Die had ik ook in mijn oude bak ooit eens spontaan ontdekt en hij lijkt heel veel op deze op de foto. Gooi maar iets in waar hij zit ( voor een test) en als hij dat snel aan zijn rug "plakt" dan is het die Sculptuur krab denk ik. Hij decoreerde hier zich graag vooral met spons.
Ik heb zo’n decoratiekrab zitten, inderdaad alle Haliclona spons versnipperd 😅
Maar die is toch anders dan deze hoor. Dit lijkt mij zo’n Gorillakrabbetje. Die moet je schijnt niet willen…

dat is best kunnen (y) Ik had die krab enkele jaren geleden en was ook niet zeker daarom kreeg ik dat idee om hem eerst te testen😀

Thanks ga ik doen! Kijk mij leuk als dat zo is

Ik profiteer ook even van dit topic om een identificatie te bevragen.
Het is zeker geen rovende groene slangster. Ik vermoed een Ophiocoma soort, gezien de vele stekeltjes. Ook over de gehele middenschijf. Opvallend is wel dat sommige van de stekeltjes op alle armen verdikt zijn, als een soort van voelspriet of zo.
Ik heb ook een zwarte Ophiocoma, die heeft dit totaal niet.
Iemand een idee, voor ik hem loslaat en hij misschien met vanalles aan de haal gaat…
Bedankt!
Niemand? Ik zou hem graag loslaten of herplaatsen… Thx!

Back
Bovenaan