Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Goede tijden, slechte tijden

Mortalus

ZeewaterForum lid
Ik heb sinds een paar dagen een blennie in het aquarium, en mijn vrouw en ik vonden hem zo leuk dat we er ook voor hebben gekozen om een pistool garnaal + goby (randall's shrimp goby) erbij te halen (waren in de winkel ook al een symbiose-paar). Eerste paar dagen zagen we de garnaal en de goby nergens, en de blennie had een mooi plekje gevonden en was al niet meer schuw.

Tot ik vanmorgen beneden kwam en zag dat de blennie en de garnaal samen zijn gehokt! Nu zit de goby ergens in een steen schuw te zijn..

Kan ik het maken om nog een pistool garnaal erbij te halen en deze met een glazen koker te mikken op een mooi gaatje daar bij de goby? Of denk ik nu te menselijk en gaat die goby zonder problemen zijn ding doen zonder zijn soul-mate :cry:?

En misschien ook nog nuttige info; ik heb een red sea reefer 250 met alleen nog 4 hermietjes en 5 turbo slakken.

CaptainN

ZeewaterForum lid
Ik lees van meerdere mensen dat ze twee pistoolgarnalen hebben, weliswaar met dezelfde goby. Dat geeft natuurlijk alleen maar meer soap-drama in de bak.

Overigens redt de goby zich zonder maatje ook prima. Het partnerschap is voor beide nuttig: voor de goby vooral omdat de garnaal een goede verdediger is. Dat zal in een aquarium niet direct nodig zijn.

Bovenaan