Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

goede service Hanna

gerard_zzz

ZeewaterForum lid
Sinds kort heb ik een Hanna checker HI736 voor fosfor. Toen de vijf zakjes reagens op waren die er bij zaten, heb ik een doosje nieuwe gekocht. Bij het derde of vierde zakje was de reagens zandkleurig ipv hagelwit. Ik heb de test toch gedaan maar de waarde was tien keer zo hoog als het zo moeten zijn, zoals ook wel te verwachten was. Het volgende zakje was wel weer gewoon wit. Wat later nog een keer zo'n zandkleurige reagens. Die heb ik niet meer gebruikt. Ik heb Hanna gemaild om dit te melden. In eerste instantie kreeg ik een mailtje dat ik hiermee terug moest gaan naar de leverancier. Dat heb ik gedaan, mijn aquariumzaak in Eindhoven gaf meteen een nieuw doosje mee. Toen ik thuis kwam, zag ik dat dit dezelfde batch was als de vorige. Ook in dit doosje ben ik toen twee verkeerde zakjes tegengekomen. De rest heb ik niet meer geprobeerd maar heb ik meteen weer naar de winkel gebracht. Die had alleen nog een doosje van dezelfde batch, dus daar had ik ook niets aan. De winkelier zou het wel met de groothandel gaan regelen.

Ik heb toen toch Hanna nog een keer gemaild dat het in het tweede doosje van dezelfde batch ook foute zakjes reagens zaten. Daarna werd ik meteen door iemand van Hanna gebeld dat ze contact met de winkelier en met de groothandel zouden opnemen, want dit mocht uiteraard niet voorkomen. Ze zouden mij rechtstreeks een doosje nieuwe reagens sturen.
Die heb ik vandaag gekregen, tot mijn verrassing waren het zelfs drie doosjes!
Al met al prima opgelost.
Voor degenen met dezelfde checker. Het batchnummer van de reagens met foute inhoud was H068 met als verloopdatum 02/2020.
 
Bovenaan