Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Gobiosoma oceanops (blauwe poetsgrondel)

eddy&isis

Senior Forumlid
Gobiosoma oceanops (blauwe poetsgrondel)

Deze visjes heb ik nu voor een tweede keer in mijn RSM. De eerste keer als ik deze inbracht dacht ik direct dat ik een van de visjes zou verliezen. Deze had een grote gapende wonde op zijn flank (vermoedelijk van het transport of van uit te vangen). Dit is echter na enkele weken compleet genezen. Deze visjes waren duidelijk een volwassen koppeltje en namen direct hun intrek in een klein grotje welke ze sterk verdedigden. Na een half jaartje ben ik deze visjes verloren om onverklaarbare redenen (misschien ouderdom?) Qua voeding zijn het makkelijke visjes, ze eten zowel diepvries als droogvoer en in de tussentijd zullen ze alles en iedereen een poetsbeurt geven.
Omdat ze met hun blauwe verschijning een mooie extra aanwinst in het aquarium zijn heb ik voor de tweede maal een duo aangeschaft en deze maal speciaal naar jonge, kleine exemplaren gevraagd bij mijn leverancier. In de hoop dat ik van deze exemplaren langer kan genieten. Een van de visjes zag er maar zwakjes uit en was na een dag of drie dood. Het tweede exemplaar heeft hem direct ontfermt over mijn pijlvisje dat door een aanvaring met een scherpe rots of een krabbenpoot een lelijke wonde op zijn flank had. Uit deze wonde stak een stuk van zijn ingewanden of zijn zwemblaas. Steeds zochten dit pijlvisje en de poetsvis elkaar op in een hoek van mijn aqua, waar de poetsvis de wonde aan een grondige kuisbeurt onderwierp. En nu twee weken later is de pijlvis volledig hersteld. Ondertussen heeft dit poetsgrondeltje een drukke bezigheid. De vissen in mijn aqua staan meer open voor een poetsbeurt van deze kleine jongen dan van de poetsgarnalen.
Ook hebben deze visjes bij mij een voorkeur om uit te rusten op een oor.
MVG
Eddy
 

Bijlagen

  • BILD4894-800.jpg
    BILD4894-800.jpg
    47,5 KB · Weergaven: 24
  • BILD4873-800.jpg
    BILD4873-800.jpg
    50,5 KB · Weergaven: 30
  • BILD4848-800.jpg
    BILD4848-800.jpg
    61,6 KB · Weergaven: 35
  • BILD4854-800.jpg
    BILD4854-800.jpg
    55,8 KB · Weergaven: 31
  • BILD4861-800.jpg
    BILD4861-800.jpg
    51,4 KB · Weergaven: 32
Bovenaan