Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Gobiodon okinawae (Gele koraalgrondel)

Fladder

Senior Forumlid
Hier ook. Ik heb er inmiddels 2 nu daar er 1 de verhuizen niet goed doorgekomen is.
Deze 2 zitten er nu ruim 3 jaar in en doen het uitstekend. Toen de gele dokter erin kwam werd hij de hele bak "rond geleid" :D grappig om te zien wat een ballen zo'n klein visje heeft haha.
Nu doen ze niks meer naar de anderen, ze liggen vaak in de sps of caulastrea en inmiddels eten ze allee wat in de bak gegooid wordt.

Westerop

ZeewaterForum lid
Is dit ook een visje voor een wat grotere bak 100*50*50? Blijven ze dan zichtbaar of zitten ze altijd in een schuil plaats.
Mijn bezetting is vooral rustige vissen.

Olisa

ZeewaterForum lid
ik heb ook al een jaar of 5 m'n gobiodon, had ze eerst als koppel gekocht, maar ze kwamen blijkbaar niet overeen, dus 1 heeft het moeten ontgelden en heeft het niet gehaald...
deze leeft in een bak van 160x55, dus eender hoe groot je bak is, ze komen overal tot hun recht ;-)
dankzij de kleur vallen ze natuurlijk ook snel op ;-)
in een ander bakje, een nano'tje van 28L heb ik er ook 1tje rondzwemmen, die heeft wel de nare gewoonte om m'n hystrix kaal te plukken...
reefsafe onder voorbehoud dus
hier eten ze alles wat er voorbij komt (ik voer geen vlokken, enkel diepvries of levend of korrels), maar ze hebben duidelijk een voorkeur voor levend en lobster eggs en artemia nauplii, dus moeilijke eters of randgevallen kan je hier mee redden ;-)

grtz oli

Fladder

Senior Forumlid
Is dit ook een visje voor een wat grotere bak 100*50*50? Blijven ze dan zichtbaar of zitten ze altijd in een schuil plaats.
Mijn bezetting is vooral rustige vissen.

Ja absoluut. Hier zaten ze eerst in een 100x50x40 en nu in een 130x60x60. Zijn de hele dag zichtbaar en verstoppen zich eigenlijk nooit.

Pierreco

Pluk de dag!!!
Hier idem in 160.80.65. Altijd paraat en nergens vang voor. Wel wat vaker voeren dan 1 keer per dag maar dat is m.i. voor de meeste vissoorten beter. Diepvries en levend voer is favoriet. Net geïmporteerd kunnen het lastige klantjes zijn vwb eten en aanpassing .

Bovenaan