Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glazenwassers osmose toppunt Capelle aan den IJssel/ rotterdam

Carly

ZeewaterForum lid
Hoi ik ben opzoek naar een tap punt voor osmosewater in de omgeving Rotterdam Capelle aan den IJssel . Zijn er mensen die voor mij een locatie hebben voor geschikt water gebruik nu water van een tap punt in nieuwerkerk bij het shell station en dit water zit nog vol met silicaat . Iemand een idee? Heb in het verleden altijd zelf water gemaakt maar door ruimte gebrek en omdat ik altijd vergeet de kraan uit te zetten wil ik dit niet meer . En ga liever 1 x per maand water halen. Alleen bij een aquarium zaak is de prijs per liter nog al hoog in vergelijking . Hoop dat iemand mij met de neus in de goede richting kan zetten gr.
 
Ben bang dat het gemiddelde tappunt heel andere uitgangspunten heeft dan wij voor de hobby. Als je dat toch wil zou ik het in elk geval grondig (laten) testen voor gebruik. Ik weet niet wat voor water er uit je kraan komt, in sommige delen van het land is dat soms ook goed te doen.
 
Voor de glazenwassers is het belangrijk dat er geen kalk in zit, die silicaten hebben ze geen last van dus zullen ze geen "duur" DI filter er achter gaan hangen.
Ook 30 TDS is niet echt een moment om een nieuw membraan in het filter te hangen.
 
Waarom de controle uit handen geven. Door te gaan tappen bij bronnen die niet voor onze hobby bedoeld zijn. Die gasten stellen hele andere eisen aan hun water kwaliteit. Dus waarom zouden ze beter dan gewenst leveren. Zelfs bij aquarium winkels gaat het ook wel fout met de leveringen van zowel osmose als zoutwater. Helaas gewoon relaiteit.

Het vergeten uitzettrn van osmose kan simpelweg opgelost worden met:
- een watertimer van gardena (direct op de kraan)
- indien je een booster systeem gebruik kan je ook een water niveau regelaar gebruiken van tunze. indien je geduld hebt, handig bent en zuinig op de centen kan je via aliexpres ook het e.a. krijgen.
Mogelijkheden in overvloed
 
Waarom bij aliexpres we hebben hier toch ook zeewaterwinkels genoeg die de spullen kunnen leveren? Gevalletje leven en laten leven toch.
 
Waarom bij aliexpres we hebben hier toch ook zeewaterwinkels genoeg die de spullen kunnen leveren? Gevalletje leven en laten leven toch.


Dat was slecht 1 onderdeel van de aangedragen oplossing.

Alles is mogelijk (er staat ook bij als je zuinig bent), je heb ze die het de branche gunnen en je heb ook de mogelijkheden voor de krentenwegers om te scoren. Je krijg meestal waar je voor betaald. Kost het niks, dan is het (waarschijnlijk) niks. Die risico neemt je dan bewust. Gemak mag ook wat kosten, dus als je het budget hebt koop je "gemak".

Van een kaal kip kan je niks plukken..
Wat iemand niet heeft kan ie niet uitgeven, dus voor hen is het soms een afgewogen risico nemen om toch deel te kunnen nemen aan deze hobby. De betreffende lokale winkelier heeft dan niks verloren omdat het buiten het te besteden budget lag.

Ook ik ben begonnen met "goedkoop rommel". Naarmate je succevoller bent en minder uitval hebt, kan je je permiteren ook duurder spul te kopen. Je blijft kopen, want dat is ook onderdeel van het leuk houden van deze hobby. Een ECHTE hobby mag wat kosten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt heren voor de toelichtingen ik weet dat je t beter zelf kan doen ik kan alleen in mijn woning nergens een vat neerzettten met een osmose apparaat . Ja het kan wel maar dan in het zicht en dat ziet er niet uit . In m’n kelder staat nu een groot vat heb daar alleen stroom en geen water vandaar dat ik nu water haal en het daar bij vult . Dit os voor mij de beste oplossing vandaar dat ik vraag waar kan je in de omgeving Rotterdam het beste water halen . En als een tap punt niet goed genoeg is dan is het ook niet om wat meer te betalen . Wil het wel goed doen alleen niet met de rotzooi in m’n huis zitten .
 
Waar staat je CV ketel? daar is ook water en meestal uit het zicht.
 
Voor alles is een oplossing. Ik neem aan dat je een badkamer hebt?
Ik doe het als volgt, bij osmoseapparaat.nl een opzetstukje voor de wastafelkraan gekocht..
Als ik osmose water ga maken schroef ik dat op de kraan. Mijn osmoseapparaat zit in een emmer dus makkelijk te pakken en op te bergen.
Ik weet dat bij de waterdruk bij mij thuis in ongeveer 5 uur mijn vaatje vol is dus ik zet de timer op mijn telefoon op 5 uur.
Als die afgaat is het vaatje vol, dus kraan dicht, opzetstukje er weer af, opruimen en geen hinderlijke dingen in het zicht, geen onnodig water verspeeld en in de badkamer kom je gedurende de dag vrijwel niet dus je zal er tijdens het water maken niet al te veel last van hebben.
Bij mij werkt het perfect dus misschien heb je hier iets aan.
Succes!
 
Dat van de badkamer is zeker een optie om zo dan per x een 25 liter kan te vullen die zou ik dan in het grote vat in m’n kelder kunnen legen . Heb helaas geen CV ruimte heb stadsverwarming en een mini meterkast in de gang van mij 3 kamer apartementje . van daar t ruimte gebrek heb een kleine gangkast daar staat de wasmachine en droger in zodat dat uit t zicht staat . Daar is evt ook nog wel ruimte voor het apparaat en een enkele jerrycan . Bedankt voor het meedenken . Denk indd dat de beste optie is om het toch zelf aan te maken en dan maar 25 liter per x
 
Ik heb in de keuken een kraan geplaatst met osmose tapkraan ingebouwd (osmoseapparaat.nl).
kan ik precies een 25 liter jarycan onder zetten en vergeet ik hem geen nood.
En je zou je osmose apparaat mooi onder de wasbak kunnen plaatsen.
Mvg henk
 
Ja klopt en bijna niet. Ik test eigenlijk niks. Alleen de digitale. Tds.. ph.. ec.. us... ik gebruik het ook voor me garnalen kweek. En me vrouwtje werkt er dus weet dat het goed bijgehouden wordt.
 
Ja klopt en bijna niet. Ik test eigenlijk niks. Alleen de digitale. Tds.. ph.. ec.. us... ik gebruik het ook voor me garnalen kweek. En me vrouwtje werkt er dus weet dat het goed bijgehouden wordt.
Voor een euro kan ik dr best wat testjes op los laten meteen handig om te weten of het evt te gebruiken is.
 
  • Like
Reactions: RME
hier toch een aanvulling op een oudere topic maar wellicht interessant voor de collega's in de buurt van Breda.
hieronder een stukje geplakt van t internet mbt een tappunt van osmose in Breda.
kost maar een drie euro voor 100 liter en zoals te lezen met DI filter
zou toch prima moeten zijn?


Wij kunnen met onze hyper moderne installatie water van de hoogste zuiverheidgraad leveren, nl. 0 μS. (microsiemens)



Het leidingwater wordt in vier stappen gezuiverd.

  1. Het water wordt eerst door een wateronthardingsapparaat geleid om de hardheid te verlagen
  2. Vervolgens door een koolstoffilter om chloor te verwijderen
  3. Daarna gaat het door een RO filter om water te produceren van 8 μS
  4. Tenslotte gaat het over een DI filter zodat we uitkomen op 0 μS
 
hier toch een aanvulling op een oudere topic maar wellicht interessant voor de collega's in de buurt van Breda.
hieronder een stukje geplakt van t internet mbt een tappunt van osmose in Breda.
kost maar een drie euro voor 100 liter en zoals te lezen met DI filter
zou toch prima moeten zijn?


Wij kunnen met onze hyper moderne installatie water van de hoogste zuiverheidgraad leveren, nl. 0 μS. (microsiemens)

Wij gebruiken daar het osmose water van en hebben niks te klagen

Het leidingwater wordt in vier stappen gezuiverd.

  1. Het water wordt eerst door een wateronthardingsapparaat geleid om de hardheid te verlagen
  2. Vervolgens door een koolstoffilter om chloor te verwijderen
  3. Daarna gaat het door een RO filter om water te produceren van 8 μS
  4. Tenslotte gaat het over een DI filter zodat we uitkomen op 0 μS
 
hier toch een aanvulling op een oudere topic maar wellicht interessant voor de collega's in de buurt van Breda.
hieronder een stukje geplakt van t internet mbt een tappunt van osmose in Breda.
kost maar een drie euro voor 100 liter en zoals te lezen met DI filter
zou toch prima moeten zijn?


Wij kunnen met onze hyper moderne installatie water van de hoogste zuiverheidgraad leveren, nl. 0 μS. (microsiemens)



Het leidingwater wordt in vier stappen gezuiverd.

  1. Het water wordt eerst door een wateronthardingsapparaat geleid om de hardheid te verlagen
  2. Vervolgens door een koolstoffilter om chloor te verwijderen
  3. Daarna gaat het door een RO filter om water te produceren van 8 μS
  4. Tenslotte gaat het over een DI filter zodat we uitkomen op 0 μS

Bedankt voor de tip , mocht ik ooit eens snel heel veel water nodig hebben .
 
In Dordrecht op de Baanhoekweg is osmose water met de volgende specs te krijgen. Dit rapport is al weer verouderd maar je kan zo een nieuwe opvragen bij Evides.

F2D48BA2-D866-4D29-8CDD-300192208C6C.png
 
Bovenaan