Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Gio’s RSM Nano

Gio

ZeewaterForum lid
Na een pauze van 3j ga ik terug een bak(je) opstarten!
Toen mijn dochter geboren was had ik alles stop gezet en verkocht.

Me in alle groepen uitgeschreven op facebook om de verleiding te weerstaan.

Toch bleef ik er mee in mijn hoofd zitten en ik miste het.

Telkens we naar nen dierentuin gingen waar een zeewater afdeling was zou ik blijven kijken naar de aquas en dingen zoeken in de aquas...

Lang aan het twijfelen geweest of ik het wel of niet zou doen en of ik mij te vreden zou stellen met een nano bakje...

Eerst was mijn oog gevallen op een ‘aqualife nano marin acryl 80 liter’ maar al snel na wat lees werk en wat rond horen bij de oude rotten hier, ondervonden dat deze qua techniek en mogelijkheden standaard niet voldoende zou zijn!
Toen viel mijn oog op een rsm nano, wat natuurlijk het kostenplaatje naar omhoog deed gaan... maarja beter met een goede basis beginnen zeker?

Ik had nog een hoop steen liggen van mijn laatste aqua en aangezien je nu moeilijk aan levend steen kan komen en om toch wat milieu bewuster te zijn beslist om dit steen te hergebruiken!

Dit weekend het steen een zoutzuur bad gegeven, en komende week de volgende stappen doen op het steen bruikbaar te maken!

In de loop van komende week ga ik normaal de rsm nano ophalen en kan het zeewater avontuur weer beginnen!

Grtz Gio

samzee

ZeewaterForum lid
Ik ben niet weg van die reef mature kit.
Je hoeft een hele berg nitraat toe en probeert het dan met nopox omlaag te brengen zonder toevoegen van fosfaat.
Resultaat is bacteriebloei, slijm en een nitraat die onmeetbaar hoog is.
Er zijn mensen die er wel goede resultaten geboekt hebben maar ga niet uit van het boekje;)

OP
OP
G

Gio

ZeewaterForum lid
Ik ben niet weg van die reef mature kit.
Je hoeft een hele berg nitraat toe en probeert het dan met nopox omlaag te brengen zonder toevoegen van fosfaat.
Resultaat is bacteriebloei, slijm en een nitraat die onmeetbaar hoog is.
Er zijn mensen die er wel goede resultaten geboekt hebben maar ga niet uit van het boekje;)
Ja ik ga vooral uit op metingen ;)

Ga een topic opennen over mijn ervaring ermee ook want dat vind je nergens terug blijkbaar...

Laatst bewerkt:
OP
OP
G

Gio

ZeewaterForum lid
Ondertussen al even geleden dat ik heb gepost!

Er is wel al het 1 en het ander veranderd!

Zand toegevoegd
2 koraaltjes
Roze mitrax
Koppel zeenaalden

17FBBED4-FC42-4F94-AFEB-2559C573E677.jpeg 79E8137C-2660-4709-95CF-46DE1DAD7EE9.jpeg 11343819-3DD4-4DF0-949E-20042C23BE4B.jpeg 58966501-CAB8-41DC-BAAC-8207F350A1EE.jpeg

Bovenaan