Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Giesemann verlichting?

Red Sea reefer 525 xl del

Nico van der Pol
Hoi, we hebben in de planning een open bak te gaan aanschaffen met een hybride lamp van Giesemann erboven. Nu ben ik alleen bang dat we in die lamp gaan kijken vanaf de bank?
Kan ik hetzelfde resultaat halen onder een lichtkap met een ander licht systeem? Waarbij we geen inkijk meer hebben uiteraard.
Zou zonde zijn van alles als we later moeten gaan aanpassen.
Ik hoor graag de reacties!

Jan de bal

Senior Forumlid
Hallo
Ook hier een reefer 525 xl met verlichting er boven hangen.
Ik heb er ook veel last van in de avond als we op de bank zitten /hangen.
Altijd de vervelende strooi licht met een open bak.
Ik ben nu over gegaan op andere bak met lichtkap.
Ik wilde toch wat groter gaan en nu dus gekozen voor een lichtkap.

OP

Nico van der Pol
Goedemorgen Jan,

Bedankt voor uw reactie, dit is dus precies waar we bang voor zijn, we moeten een net hebben en een lichtkap / lijst erop... dan trek je het hele concept onderuit.
Wat voor verlichting kunnen we onder een kap plaatsen?
In de winkel gisteren niet echt een duidelijk antwoord gekregen.
We zoeken iets wat goed regelbaar is en het mooie effect van die Giesemann lamp heeft.
Dan laten we wel een bak op maat maken, maar alleen als de juiste verlichting te krijgen is.

Misschien heeft u tips of een foto van uw bak?

Jan de bal

Senior Forumlid
Hallo mijn bak is nog niet klaar, mijn verlichting op de bak van 230x60x60 is, 4x 54wat t5, 4 x 72 wat led van orphek, en 150wat led van hvp, ik heb ook een ventilator in de lichtkap voor enige koeling.
Ook zal ik moeten zien hoe het gaat werken ivm warmte.
Ik heb voor ledbars gekozen ivm goede spreiding van verlichting.
Mijn keus voor t5 met led komt door de vele goede resultaten geboekt met deze verlichting.
Ik zal morgen wat foto’s proberen te maken van verlichting in de kap

Nijland

Forumlid anno 2004
Hallo mijn bak is nog niet klaar, mijn verlichting op de bak van 230x60x60 is, 4x 54wat t5, 4 x 72 wat led van orphek, en 150wat led van hvp, ik heb ook een ventilator in de lichtkap voor enige koeling.
Ook zal ik moeten zien hoe het gaat werken ivm warmte.
Ik heb voor ledbars gekozen ivm goede spreiding van verlichting.
Mijn keus voor t5 met led komt door de vele goede resultaten geboekt met deze verlichting.
Ik zal morgen wat foto’s proberen te maken van verlichting in de kap
Jan waar zijn de foto's ben erg benieuwd

Mooneater

Senior Forumlid
Goedemorgen Jan,

Bedankt voor uw reactie, dit is dus precies waar we bang voor zijn, we moeten een net hebben en een lichtkap / lijst erop... dan trek je het hele concept onderuit.
Wat voor verlichting kunnen we onder een kap plaatsen?
In de winkel gisteren niet echt een duidelijk antwoord gekregen.
We zoeken iets wat goed regelbaar is en het mooie effect van die Giesemann lamp heeft.
Dan laten we wel een bak op maat maken, maar alleen als de juiste verlichting te krijgen is.

Misschien heeft u tips of een foto van uw bak?
Is de nieuwe ATI straton LED unit misschien iets? Komt in oktober op de markt (in Duitsland in ieder geval). Aan de foto's te zien een erg dun model! Indien je de kap goed ventileert (want deze unit is passief gekoeld), denk ik dat je er hele goede resultaten mee kunt behalen!

Bovenaan