Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Geen stroom op iks powerbar

ramshorst

Senior Forumlid
Sinds vandaag geeft de powerbar geen stroom meer (door). De aan/uit schakelaar van de powerbar staat aan en is rood verlicht. Het lampje van het contact dat stroom moet geven brand, enigszins knipperend tussen fel en zwak. Wat gaat er mis?

Het enige wat ik gisteren gedaan heb is alle kabels van en naar de IKS in een kabelgoot samengebracht.

Wat heb ik al gedaan:
- stekker van de powerbar in een ander stopcontact
- een andere powerbar gepakt met andere kabel tussen IKS en powerbar
- een reset gedaan door op F1 te drukken
- aansturing powerbar uit de kabelgoot gehaald
- alle kabels uit de kabelgoot
- alle contactpunten tussen powerbar en iks gebruikt en uiteraard dan ook een ander contactpunt geselecteerd

Het lijkt alsof de IKS niet voldoende "kracht" heeft om het contactpunt daadwerkelijk "aan" te zetten.

Wie kan mij helpen wat kan ik proberen???

anthony28

Commercie-vrij...
Ik weet niet hoe IKS het heeft geregeld, maar bij een Profilux is ieder stopcontact in de powerbar voorzien van een eigen smeltzekering. Ik had laatst op 1 van contacten geen stroom, toen bleek de zekering doorgebrand. Mogelijk is er bij jou iets soortgelijks aan de hand?

OP
R

ramshorst

Senior Forumlid
Dank voor je reactie Anthony. Ik heb zowel de iks als de powerbar opengeschroeft maar bij beiden geen zekering herkent.

IMG_0897.jpgIMG_0896.jpg

Naar mijn idee moet het iets zijn bij het basisstation waardoor het signaal niet volledig doorkomt, het daadwerkelijk stroom op het contact zetten. Of het moet zo zijn dat bij beide powerbars na contact met het basisstation er een zekering doorgebrand is. Maar dan nog moet er iets verholpen worden aan het basisstation om opnieuw doorbranden te voorkomen. Maar goed dat zijn mijn bedenksels/gissingen.

Wie weet raad?

Bovenaan