Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Geen idee welke soort dit is

Jeanet

ZeewaterForum lid
Zoals gezegd, ik heb geen idee welke soort visjes dit zijn. Ik dacht dat het Blennies waren, maar ze blijven ‘vrij’ zwemmen. Ze zijn ongeveer 2 cm lang. Kan iemand me helpen aan de naam van deze visjes? Alvast bedankt!!
Foto is niet duidelijker te krijgen, maar ze hebben een rood onderbuikje vanaf de helft tot naar de staart, zwarte stip op de witte staartvin en fluorescerende oker-gele oogjes. Bovenkant loopt een zwarte streep van kop tot staart.
 

Bijlagen

  • 33C737B4-C40C-4B4D-A577-A52F1B59BBF5.jpeg
    33C737B4-C40C-4B4D-A577-A52F1B59BBF5.jpeg
    145,5 KB · Weergaven: 62
Of Aioliops megastigma? Of Coryphopterus?

We zijn gewoon families van dwerggobies aan het opnoemen...
Meer kunnen we niet aan de hand van twee blauwe streepjes op een blauwe foto...
 
Ik kan ook niets maken van de blauwe streepjes tegen een blauwe achtergrond ;) Als het inderdaad Aioliops megastigma is, veel succes. Het is een soort die zeer vaak moet eten om niet razendsnel te vermageren. Cyclops, lobstereggs en Artemia-naupliën moet je echt meerdere malen per dag aanbieden. Als het je lukt: prachtig visje.
 
Dank je, Tanne! zijn idd prachtige visjes, ik zie ze alleen niet vaak… maar dat is prima, als ik maar weet dat ze er nog zijn. Inmiddels Artemi-naupliën uitgebroed en gegeven. Had idd ook gelezen dat ze vaak voedsel aangeboden moeten krijgen, geen punt. Alleen waterwaarden goed in de gaten houden nu…
 
Bovenaan