Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Geeloog borsteltand laten eten

Erik80

ZeewaterForum lid
Ik heb sinds drie weken een mooie geeloog borsteltand. Het beestje is goed gevuld, zeer actief maar ik zie hem helaas nooit happen naar nori, spirulina, groenvoer pallets of spirulina tablets (dit heb ik allemaal geprobeerd). Mysis en Artemis eet hij helaas wel.
Ik zorg dat iedere dag een velletje nori in de bak bungelt.

Iemand tips hoe ik hem aan het groenvoer kan ik krijgen?
 
Probeer eens met een blad sla of eventueel witloof ( geblanceerd ) of klein stukje banaan
 
Nori met een elastiekje aan een stuk steen vastmaken , dit triggert zijn natuurlijke manier van grazen.
als hij eenmaal door heeft wat nori is dan pakt hij ook loshangende vellen .
te veel dierlijk voedsel is slecht voor hem ,geeft op den duur darm problemen
 
Hang je een ‘heel’ stukje in de bak?
Ik knip het in reepjes die alleen aan de bovenkant nog aan elkaar zitten en dan aan zo’n plastic knijper. Die reepjes pakken ze wel maar aan een heel stuk happen ze niet.
 
Pak eens een stukje nori en maak dit onderwater tussen je vingers heel fijn zodat het allemaal dunne stukjes zijn. Dit nemen ze sneller aan dan grote stukken nori
 
Dank voor alle tips.
De nori biedt ik inderdaad al aan op een steentje. Kan nog eens proberen om m klein te knippen. Witlof is gekocht, ga ik proberen
Banaan is ook zeker t proberen waard.
 
De geeloog is geen moeilijke eter . Het kan ook zijn dat hij er geen behoefte aan heeft op de moment , dan kan je proberen wat je wil , dat gaat toch niet werken .
Ik heb uw bak eens bekeken en denk dat ie op zich voldoende van de ramen en stenen kan halen .
Mettertijd zal ie vanzelf van de vellen gaan eten .
Hier eet ie alles wat je aanbied en de rest van de dag zit ie ruiten en stenen te poetsen . Erg leuke vis om in je bak te hebben .
Mocht ie niet van de vellen gaan eten , de ruiten eens wat langer vuil laten worden , kan je precies zien waar ie geweest is .
2 jaar terug was ik de mijne bijna verloren , geen kleur meer , niet meer om aan te zien , maar gelukkig heb ik hem er helemaal terug bovenop gekregen , ik geniet er nu dubbel van .
 
Banaan lijkt voorlopig resultaat op te leveren. Witlof laat ie nog helemaal links liggen. Ben al blij dat ik m vandaag flink heb zien happen. Denk dat ik mijn ramen de komende weken ook maar eens lekker vies laat worden.
 
Ik heb sinds drie weken een mooie geeloog borsteltand. Het beestje is goed gevuld, zeer actief maar ik zie hem helaas nooit happen naar nori, spirulina, groenvoer pallets of spirulina tablets (dit heb ik allemaal geprobeerd). Mysis en Artemis eet hij helaas wel.
Ik zorg dat iedere dag een velletje nori in de bak bungelt.

Iemand tips hoe ik hem aan het groenvoer kan ik krijgen?
Gewoon volhouden, ik heb die nu ook 1 week en nu pas begint ie na het zien van de Flavescens die op de nori afvliegt ook aan de knijper te nippen. Ik geef ze ook Sera Spirulina Tabs die ik op de ruit kleef, ook daar begint ie nu voorzichtig aan te nippen.

IMG_20191210_150002.jpg
 
Bovenaan