Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Full DSR vs EZ DSR

mathijsk93

ZeewaterForum lid
Kan iemand mij helpen om een keuze te maken tussen Full DSR en EZ? Ik wil het gaan gebruiken voor een 250 liter aquarium. Het fijne aan full DSR is dat ik alle parameters separaat kan aansturen, daar tegenover staat dat ik volgens mij iets meer parameters moet gaan meten.


Wat zijn volgens jullie de afwegingen die ik hierbij moet maken?
 
Je zegt het zelf al.
Elke methode draait om het beheer van de parameters, sommige methodes koppelen elementen aan elkaar omdat je het verbruik van bepaalde elementen kan koppelen aan bijvoorbeeld calcium.
Echter, dit is nooit 100% correct. Echter ga je met 95% correct al een heel goed resultaat boeken.
Wil je voor de 100% gaan dan moet je full dsr gebruiken.
In mijn optiek heeft dat vooral zin als je alle andere factoren ook 100% in orde hebt (flink watervolume, goede techniek etc) en je moeilijkere koralen wil houden.
 
Beknopt:
DSR EZ komt in flessen/kannen waar alles in verwerkt zit, kwestie van aansluiten en doseren maar.
Mocht je na verloop van tijd iets scheef gaan lopen dan los je dat weer op met supplementen van de full DSR lijn.

DSR full is bijna alles zelf aanmaken om nog preciezer te sturen, vele beginnen met ez om te zien of het wat voor ze is en stappen dan bv over naar full. Dat hoeft niet natuurlijk want met de ez lijn kan je ook hele mooie resultaten behalen.
Succes met je keuze.
 
Duidelijk! Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben er over uit dat ik toch voor Full DSR ga.
Het zelf aanmaken van de verschillende stamoplossingen lijkt me ook veel leuker dan het al kant en klaar in een flesje te kopen.
 
Bovenaan