Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

foto's met veel blauw/actinic LED-licht

Ik heb een maxspect razor boven m'n bakje hangen, met een hele blauwe/actinic instelling. Als je het met het blote oog ziet erg mooi (vind ik, smaken kunnen verschillen).
Maar als je dit op een foto wilt krijgen, dan wordt het paars, donker en apart.. absoluut niet mooi of duidelijk.

Heeft iemand tips hoe ik hier toch mooie foto's van kan maken (zonder m'n led aan te hoeven passen?)?

Alvast bedankt!

Nightwish

25 Years and still going
Maak je de foto´s met je telefoon of een echte camera?

Met telefoon zou je een geel of oranje filter kunnen gebruiken.
Maar voor beiden: de witbalans uitproberen welke stand de mooiste kleur geeft.

En als beiden niet werkt kun je nog altijd de foto's bewerken om ze meer natuurlijk te laten overkomen.

gr. Marcel

Borsalino

ZeewaterForum gebruiker
Ik heb (nog) geen Actinic maar met de gewone instellingen te blauwe foto's alhoewel die voor het menselijk oog ok zijn.
Gebruik ik de Tegenlichtopnamecorrectie HDR.
Deze geeft voor mij de minste blauw weergave op een foto.

Alle andere instellingen ten spijt altijd te blauw of iets anders dat op niks trekt.

OP
OP
Patrick_NL
Ik fotografeer lekker makkelijk met m'n telefoon (niet het beste voor een echt goede foto, dan snap ik..)

Maar met een stukje oranje of geel doorzichtig plastic lukt het wel? Komen de koralen dan ook nog wel goed uit?

Sneakimonky

Senior Forumlid
Mij is aangeraden om aquarium cam aan te schaffen en ik moet zeggen zelfs ik kan nu mooie foto’s maken.
ik raad t aan. Is gemakkelijk in gebruik en je ziet direct wat je doet

Bovenaan