Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Fosfaat verwijder patroon

Nog een kaartje met de berekening van de dosering gevonden.

IMG20221127141411.jpg
 
Straks eens even kijken dank je.

Dit loste je dan op 1gr per 100ml dus 10 gr/L Hoelang bleef de fles staan bij jouw kan je het gewoon 1 jaar laten staan ofzo want heb nu een paar 15L flessen leegstaan en 2 doseerpompen vrij omdat ik overgegaan ben naar calcium reactor.

Dan zou ik dit mengen met 100gr op 10L ofzo.
En kan ik hier ook terug een klein flowpompje terug in monteren om de oplossing te laten mengen constant.
 
Ja, zoals geadviseerd, 1 gram op 100 ml.
Op mijn oude bak 3 jaar zo toegepast.
zowel bij de bak op het werk, als thuis.
Wekelijks meten en corrigeren.

Ik heb nog circa 1 liter aan oplossing staan, en ziet er normaal uit.
Geen neerslag of kristal vorming, ondanks dat het in een niet verwarmde schuur staat opgeslagen.
Zal ook zeker wel een keer bevroren zijn geweest.
 
Het is Lanthaan die het grootste aandeel gaat hebben in de binding van phosphaat. Wat het voordeel is om beide te combineren is mij vreemd. Waarschijnlijk wordt ijzeroxide gebruikt als drager voor Lanthaan.

In elk geval kan je beter werken met vloeibare Lanthaanchloride, dat kan je dan ook nog eens nauwkeurig doseren…..
Gaat lanthaan indien niet juist gedoseerd niet sowieso een serieuze crash/vergiftiging veroorzaken? Ik zou het dan eerder vloeibaar gebruiken zodat de dosis 100 procent in de gaten te houden is
 
Bovenaan