Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Flower met platjes

Janbambam

ZeewaterForum lid
Wie weet wat dit zijn op mijn flower en of ze schadelijk zijn? Er zitten er nu 4 op en ze lijken zich te verplaatsen85678687-F612-498C-B06A-0D6567508CC9.jpeg9A45E739-9837-432E-A788-95279FA469B2.jpeg
 
👌 A. K. A. platworm😉

Mijn inziens zou de volgende behandeling het beste zijn.
Geïnfecteerde koralen een koralenbadje geven (zijn middeltjes voor, of klaar osmose water).

Daarna opzoek naar een leuk lipvisje voor het formaat bak wat je hebt, deze eten over het algemeen ook platwormen. Heb ook wel eens gelezen dat pitvisjes ook platworden eten, maar dat heb ik nog nooit gezien.
 
👌 A. K. A. platworm😉

Mijn inziens zou de volgende behandeling het beste zijn.
Geïnfecteerde koralen een koralenbadje geven (zijn middeltjes voor, of klaar osmose water).

Daarna opzoek naar een leuk lipvisje voor het formaat bak wat je hebt, deze eten over het algemeen ook platwormen. Heb ook wel eens gelezen dat pitvisjes ook platworden eten, maar dat heb ik nog nooit gezien.
Bedankt voor de snelle reactie’s. Ik zal de flower vanavond een dip geven. Zijn de platwormen schadelijk? Ik heb een diamant lipvis maar die heeft ze nog niet ontdekt🤔
 
Zojuist de flower 4 minuten in een oplossing van 1 liter zeewater en 15ml “the dip” van fauna marin gespoeld. Drie platwormen vielen er vrij snel af maar de 4e kwam eerst niet los. Na spoelen met zeewater de flower teruggeplaatst. En toen kwam nummer 4 tevoorschijn. Die kon ik er met wat gepruts met een pincet afpakken. Nu maar afwachten😕
 
Bovenaan