Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

EZ DSR waterwaarden

Rick G

ZeewaterForum lid
Hallo allemaal.

Ik gebruik sinds een maand EZ DSR! Maar ik heb een vraag. Mijn KH & Ca zijn prima op pijl.. Kh van 8 en een Ca van 430 ( naar mijn idee goed.)

Maar nu merk ik dat mijn Mg veel te laag is 1200, ik doseer EZ tracé maar ik kom dus veel te kort. Hoe kan ik dit oplossen? Tracé meer gaan toevoegen? Want op de fles staat dat je de helft van je Ca dosering moet nemen.

Verder gebruik ik ook EZ carbon. Mijn nitraat en fosfaat zijn met druppel test amper te meten, dus zijn de waardes zo goed als 0. Moet ik nu nitraat en fosfaat gaan doseren in combinatie met die carbon?

Alvast bedankt voor jullie hulp. 😉

Mooneater

Senior Forumlid
Hallo allemaal.

Ik gebruik sinds een maand EZ DSR! Maar ik heb een vraag. Mijn KH & Ca zijn prima op pijl.. Kh van 8 en een Ca van 430 ( naar mijn idee goed.)

Maar nu merk ik dat mijn Mg veel te laag is 1200, ik doseer EZ tracé maar ik kom dus veel te kort. Hoe kan ik dit oplossen? Tracé meer gaan toevoegen? Want op de fles staat dat je de helft van je Ca dosering moet nemen.

Verder gebruik ik ook EZ carbon. Mijn nitraat en fosfaat zijn met druppel test amper te meten, dus zijn de waardes zo goed als 0. Moet ik nu nitraat en fosfaat gaan doseren in combinatie met die carbon?

Alvast bedankt voor jullie hulp. 😉

Magnesium kan je bijdoseren met Mg+ bijv.
EZ Carbon het beste afbouwen naar de laagste dosering, en dan inderdaad nitraat en fosfaat bijdoseren.

OP
R

Rick G

ZeewaterForum lid
Magnesium kan je bijdoseren met Mg+ bijv.
EZ Carbon het beste afbouwen naar de laagste dosering, en dan inderdaad nitraat en fosfaat bijdoseren.

Enig idee hoe ik dat moet doseren?
Hoeveel gram moet ik bijvoorbeeld oplossen in een liter fles?

Ik word ook niet echt wijzer van die calculator

Mooneater

Senior Forumlid
Enig idee hoe ik dat moet doseren?
Hoeveel gram moet ik bijvoorbeeld oplossen in een liter fles?

Ik word ook niet echt wijzer van die calculator

Heb je deze uitleg al gevonden? (via de DSR website: http://dsrreefing.com/supplements/)

Volgens mij kan je dan hier uitrekenen hoeveel ml je per dag moet doseren:

(166.8 ml Mg+ om 100 liter van 1200 naar 1350 te halen, te verdelen over drie dagen).

Als je dat allemaal te ingewikkeld vind, het HOEFT niet met DSR natuurlijk ;)

Bovenaan