Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

EZ Carbon

Rick G

ZeewaterForum lid
Hallo allemaal,

ik wil de DSR methode gaan gebruiken
alleen nu hoor ik verschillende verhalen over ez carbon.
moet ik nu wel of geen carbon doseren ongeacht hoe hoog mijn nitraat en fosfaat is ?
mijn No3 en po4 zijn te laag op het moment, maar ik lees verhalen dat mensen carbon toevoegen om het te verwijderen, en ze het vervolgens weer toevoegen met no3+/po4+tot de juiste waarde ?

wat is hier van waar ?

bedankt. ;)

GlennF

Senior Forumlid
DSR specifiek en scenario specifieke toepassing:

Bij probleem systemen:
CarbonVS en EZCarbon worden in een systeem met verhoogde nutrienten in de meeste gevallen (NO3/PO4) gebruik om deze te verlagen.

Ter onderhoud:
Je doseer EZcarbon of CarbonVS omdat je een stabiel bacteriecultuur wilt bewerkstelligen, daarmee heb je een stabiel controle mechanisme van je aquarium. Indien nodig vul je nitraat en fosfaat aan om dit systeem te voeden.

DSR logica kan anders zijn dan andere systemen, maar het werkt als je het maar uitvoert zoals het uitgelegd wordt en niet met een halve been erin stapt en van alles doorelkaar gaat toepassen.

Een mercedes wieldop pas namelijk niet op een peugeot wiel, maar als je met tywraps de boel gaat vastzetten kan je alles werkend maken😉

Laatst bewerkt:
Bovenaan