Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Even voorstellen

M-corals

ZeewaterForum lid
Hallo iedereen,

Mijn naam is Roelof.
Sinds vorige week ben ik overgestapt van 5 jaar zoetwater naar zoutwater.

Ik heb een Marine Reef 60 aquarium en ben in de toekomst van plan om groter te gaan😅😅.

Zelf hoop ik hier veel te leren over zoutwater
 
Een blue marine 60 is leuk! Zo ben ik ook begonnen, hoewel dat maar 3 maanden geleden was ongeveer. Het zijn leuke bakjes, als je inspiratie wilt zou ik het dagboek van Marcel Oosterhof volgen, hij heeft dezelfde bak en het ziet er fenomenaal uit. Veel succes en plezier met de opstart!
 
Hallo iedereen,

Mijn naam is Roelof.
Sinds vorige week ben ik overgestapt van 5 jaar zoetwater naar zoutwater.

Ik heb een Marine Reef 60 aquarium en ben in de toekomst van plan om groter te gaan😅😅.

Zelf hoop ik hier veel te leren over zoutwater
Hee roelof welkom en wat leuk ook een blue marine 60 gekocht net zoals ik een jaar geleden ……. daar ga je veel plezier aan beleven. Het is een kleine bak waar je ontzettend veel van leert
 
Heel goed en bekijk het stap voor stap dan gaat het goed. Een nano beginnen is niet de gemakkelijkste keuze maar met de nodige aandacht en kennis is het absoluut goed te doen
Zeker. Alleen heb op dit moment een flinke algen explosie en het water geeft een bepaalde lucht af. Ben nu ook net een weekje bezig
 
Misschien even een foto maken? Dan kunnen we onze mening geven. En de stank kan komen doordat je je afschuimer niet genoeg aan hebt staan maar ook door hele hoge waterwaardes.
 
Heb je er levend steen in gedaan? Want ik denk dat de stank en kleur komt door hoge nitriet, nitraat en fosfaat
 
Hier heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord
Ik zou je skimmer gewoon laten draaien dag en nacht. Die glazen afdekplaat weglaten dat bevordert de gasuitwisseling.

hoeveel bacteriën en welke heb je toegevoegd dit lijkt op bacteriebloei een reden des te meer om je skimmer aan te zetten
 
Bovenaan