Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

even voorstellen

ruut

Junior Lid
Hoi, Ik heb nu enkele 10 tallen jaren een zoetwateraquarium juwel vision 260 met heliaLux Spectrum 1200 60 watt, filtersysteem is een JBL buitenfilter 1500 greenline. Ik ben aan het overwegen om deze om te bouwen naar een zoutwater. Heel rustig aan, ik wil mij eerst verdiepen in de techniek en natuurlijk de kosten. Maar heb er wel enorm veel zin in.
Ik heb hierover de volgende vragen;
Is mijn verlichting voldoende ( volgens dierenspeciaalzaak dien ik voor zoutwater weer specifieke verlichting te hebben)
Is mij filter voldoende
waar kan ik een omschrijving vinden voor het bouwen van een sump.

Sneakimonky

Senior Forumlid
Hallo ruut, om je wat verder in te lezen zou ik je adviseren om het boekje van tanne hof aan te schaffen hier staat duidelijk uitgelegd wat er allemaal bij komt kijken en staan ook direct antwoorden op je vragen in.

Om het kort te houden nee aan je huidige filter, lampen ed heb je niks en zal je moeten vervangen.

Tanne

Tanne
Welkom!

Goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan mijn boeken zult hebben. In het eerste deel staat de basis helder uitgelegd, in het tweede deel de verdere stappen. De betere aquariumzaak heeft ze op voorraad, maar dit is ook een optie: https://www.bol.com/nl/c/tanne-hoff/9953774/.

Heb je foto's van je zoetwaterbak? Qua techniek: ik vrees inderdaad dat je een heleboel zult moeten vervangen. Hoe zie je je toekomstige aquarium voor je?

Ter inspiratie een filmpje van mijn bak:

don pedro

Senior Forumlid
Hoi ruut,
Welkom in deze mooie hobby 😁

Als ik eerlijk moet zijn zou ik jouw huidige aquarium compleet verkopen , en een 2e hands aqua kopen via deze site of via facebook.
Dan heb je ook geen problemen met het boren van gaten voor je overloop (met het risico van breuk ) en kun je misschien gelijk iets groter.
Er staan regelmatig mooie bakken voor redelijke prijzen te koop.
Verder wordt er regelmatig goede 2e hands dingen aangeboden zoals afschuimers , verlichting en pompen....
Als je advies wilt om iets wel of niet te kopen stuur me maar een mailtje.

Succes peter

Laatst bewerkt:
OP
R

ruut

Junior Lid
Hoi ruut,
Welkom in deze mooie hobby 😁

Als ik eerlijk moet zijn zou ik jouw huidige aquarium compleet verkopen , en een 2e hands aqua kopen via deze site of via facebook.
Dan heb je ook geen problemen met het boren van gaten voor je overloop (met het risico van breuk ) en kun je misschien gelijk iets groter.
Er staan regelmatig mooie bakken voor redelijke prijzen te koop.
Verder wordt er regelmatig goede 2e hands dingen aangeboden zoals afschuimers , verlichting en pompen....
Als je advies wilt om iets wel of niet te kopen stuur me maar een mailtje.

Succes peter
bedankt voor de info. ik denk dat ik eens ga kijken op marktplaats

Bovenaan