Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

even voorstellen :D

Ik zou wel een 2e Vortech MP10 gaan zoeken denk ik. Ik heb zelf ook ongeveer die maat bak en doe het met 2 van die stromingspompjes.

Ik zet ze dan beide wat minder hard en heb het gevoel dat de stroming iets beter rond de hele bak gaat. Maar of dat ook echt nodig is vraag ik mijzelf eigenlijk ook af.
 
@Hats_ 1 prime 16 voldoende dan? of een hydra 32?
wat voor koralen wil je houden? als je uiteindelijk sps als acros wilt zou ik de hydra doen, helpt ook goed met schaduwvorming enzo.
 
@hats dan ga ik voor de hydra.

heb zo goed als alles beste; :D
ik wil ook zelf mijn zeewater gaan maken...kom er alleen echt niet aan uit welk osmose apparaat ik moet hebben.
3 cartridges 5 cartridges met of zonder tds meter met of zonder pomp

wat raden jullie aan bij deze setup?
 
@hats dan ga ik voor de hydra.

heb zo goed als alles beste; :D
ik wil ook zelf mijn zeewater gaan maken...kom er alleen echt niet aan uit welk osmose apparaat ik moet hebben.
3 cartridges 5 cartridges met of zonder tds meter met of zonder pomp

wat raden jullie aan bij deze setup?
Ik heb zelf het meest basic systeem, aquamedic easyline. Doet 90 liter per dag. Ligt er een beetje aan hoe je het wilt doen, ik plan zelf altijd dat ik altijd 25l in een emmer heb.
 
bedankt voor jullie reacties.
@Tanne ik heb je boeken gelezen en hier veel van geleerd.
de heater en de opvoerpomo heb ik inderdaad gekozen met zicht op de toekomst.
@World Citizen bedankt voor je advies ik ben geswitcht naar een andere thermostaat met controller

na jullie advies is dit nu mijn verlanglijstje:
Aquarium waterbox 60.2
stromingspomp ecotech vortech mp10qd
opvoerpomp ecotech marine vectra s2 (5300L)
thermosstaat Aqua Medic Titanium Heater 200W
temp controller Aqua Medic T Controller Twin
skimmer deltec 400i
ATO D-D Compact ATO

ik zoek alleen nog een goede lamp.
WB zegt zelf de AI PRIME 16HD REEF
wat raden jullie aan?

aquarium is zojuist besteld 😁
bedankt voor jullie eerlijke en duidelijke mening/uitleg.

ik hoor graag naar jullie mening.
Wat je ook doet... Lees dit voor je de AM verwarming koopt: https://www.google.com/url?sa=t&rct...52360/page-3&usg=AOvVaw3mwuc1psDS4mkx1nLXYyX1
 
@Tanne super bedankt die gaat dus direct terug…daar zit ik niet op te wachten😅 dan ga ik voor een andere verwarming.

Hebben nog meer mensen misschien advies over het osmose apparaat? Heb nu de Aqua Medic easy line PROFESSIONAL 50 met aqua medic top end filter en HM digitale TDS meter op het oog.

Wat betreft de ATO twijfel ik tussen de reef factory level keeper met een sicce syncra 0,5 pompje of een tunze 3155 ATO.
 
@Tanne super bedankt die gaat dus direct terug…daar zit ik niet op te wachten😅 dan ga ik voor een andere verwarming.

Hebben nog meer mensen misschien advies over het osmose apparaat? Heb nu de Aqua Medic easy line PROFESSIONAL 50 met aqua medic top end filter en HM digitale TDS meter op het oog.

Wat betreft de ATO twijfel ik tussen de reef factory level keeper met een sicce syncra 0,5 pompje of een tunze 3155 ATO.
Ik zou die van tunze gaan 100% ze zijn luid maar superbetrouwbaar.
 
Mijn plan was al om mijn heaters van AM om te wisselen naar een setje met ingebouwde thermostaat voor extra beveiliging tegen overhitting, maar nu krijg ik er helemaal slapeloze nachten van. Bedankt Tanne🤣
Gewoon een goede glazen verwarming, zoals Eheim/Jäger of Visitherm. En eventueel een extra externe thermostaat. Zo'n titanium ding zou mijn bak niet in komen. Hopelijk kun je nu weer slapen. ;)
 
@Tanne super bedankt die gaat dus direct terug…daar zit ik niet op te wachten😅 dan ga ik voor een andere verwarming.

Hebben nog meer mensen misschien advies over het osmose apparaat? Heb nu de Aqua Medic easy line PROFESSIONAL 50 met aqua medic top end filter en HM digitale TDS meter op het oog.

Wat betreft de ATO twijfel ik tussen de reef factory level keeper met een sicce syncra 0,5 pompje of een tunze 3155 ATO.
Verstandig! Gewoon een goede van glas met ingebouwde thermostaat. Veel veiliger.
 
Goedenavond…na een aantal dagen veel youtube filmpjes te hebben gekeken ben ik er nog niet uit. Wat is nu een simpele manier om voedingsstoffen toe te dienen..ik wil dit met een autodoser doen. Nu komt BRStv met “het wonderspul” tropic marin all for reef. Iemand hier ervaring mee? Dit product zou alles in 1 zijn waardoor ik maar 1 autodoser nodig heb en alles word toegediend. Alvast bedankt voor jullie reacties
 
@Tanne super bedankt die gaat dus direct terug…daar zit ik niet op te wachten😅 dan ga ik voor een andere verwarming.

Hebben nog meer mensen misschien advies over het osmose apparaat? Heb nu de Aqua Medic easy line PROFESSIONAL 50 met aqua medic top end filter en HM digitale TDS meter op het oog.

Wat betreft de ATO twijfel ik tussen de reef factory level keeper met een sicce syncra 0,5 pompje of een tunze 3155 ATO.
Ken de Aqua Medic niet maar osmose apparaat zou ik zeker met boosterpomp nemen vond het maar lang duren om een vat te vullen anders. Heb een simpele online besteld met DI-filter (eerste hit met Google, weet niet of ze sponsor zijn)
Goedenavond…na een aantal dagen veel youtube filmpjes te hebben gekeken ben ik er nog niet uit. Wat is nu een simpele manier om voedingsstoffen toe te dienen..ik wil dit met een autodoser doen. Nu komt BRStv met “het wonderspul” tropic marin all for reef. Iemand hier ervaring mee? Dit product zou alles in 1 zijn waardoor ik maar 1 autodoser nodig heb en alles word toegediend. Alvast bedankt voor jullie reacties
Ik gebruik het inmiddels zo’n 1,5 jaar. Bevalt prima maar ben ook wel een luie reefer 🙂. Heb ook nog wel wat overgebleven spul staan om bij te kunnen sturen maar hoeft eigenlijk nooit.
 
@Erik737 top bedankt voor je reactie😁. Ga ik ook deze bestellen. Wanneer ben je hiermee begonnen met doseren? En houd je je aan de gebruiksaanwijzing?
 
Goedenavond…na een aantal dagen veel youtube filmpjes te hebben gekeken ben ik er nog niet uit. Wat is nu een simpele manier om voedingsstoffen toe te dienen..ik wil dit met een autodoser doen. Nu komt BRStv met “het wonderspul” tropic marin all for reef. Iemand hier ervaring mee? Dit product zou alles in 1 zijn waardoor ik maar 1 autodoser nodig heb en alles word toegediend. Alvast bedankt voor jullie reacties
Ik gebruik ook all-for-reef, als je een klein bakje hebt (ik had 100L) dan doe je wel even met een 500 ml fles. Heb nu 300L en overweeg de poeder vorm omdat het best bevalt om de KH en andere elementen op pijl te houden. Het zijn mineralen en geen voedingsstoffen, voedingstoffen voeg ik nog toe via AB+.
 
@Erik737 top bedankt voor je reactie😁. Ga ik ook deze bestellen. Wanneer ben je hiermee begonnen met doseren? En houd je je aan de gebruiksaanwijzing?
Ben zo’n 1,5 jaar na de opstart begonnen met all for reef omdat ik er eerder nog niet van gehoord had. Extra voeding voor de koralen doe ik eigenlijk ook niet meer. Ik gebruik overigens de poedervorm.
 
Bovenaan