Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Even voorstellen Bak in schuur.

Mooie bak zeg en mooie mancave😜

Misschien een zeeegel inzetten om de algen onder controle te houden?

Zou idd niks toevoegen want zodra je een paar vissen introduceert gaan de NO3 en PO4 vanzelf omhoog...
 
Ik heb het advies aangenomen om er een zeeegel in te stoppen, maar nu is het geen zeeegel geworden maar drie "turbo slakken, twee poetsgarnalen, twee grote juffertjes, 4 kleine juffertjes en een "henkie".


Tevens heb ik aangeschaft ee UV lamp en een Ozon gen.

afred.
 
Ik heb gisteren de UV lamp geinstalleerd en de skimmer schoongemaakt, nu maak ik de skimmer regelmatig schoon en direct daarna bruist het bruine schuim weer de opvang kom, in maar nu bruist de skimmer wel maar het "bruine" zie ik niet meer, zou dat komen door de UV lamp?

afred.
 
Na een schoonmaakbeurt moet je altijd hem even met rust laten :)
Even een paar andere tips:
het pijpje van je luchtaanvoer hoort boven je water level meter te hangen, dit is onderdeel van een anti overkook systeem.
Je water niveau staat vrij hoog en je skimt vrij nat, geef hem een paar slagen naar links. Ik houd het waterpeil ongeveer in het midden, ik denk dat dit nu bij jou dan aardig uitkomt. Soms komt het waterniveau en skimate niet overeen, dan kan je het motorvermogen aanpassen.
 
Van het weekend even een appart "bakje" gemaakt.
Een van de twee Juffertjes was beschadigd door zijn medebewoner de huid was kapot maar het mocht niet meer baten.
Ik laat het extra bakkie maar draaien voor geval dat.
Bakkie zie foto komt nog een Thunze afschuimer in.

afred.20191118_143256.jpg
 
Vandaag de Ozon 50 aangesloten, zo dat ruik je en wat is de Bak helder.
Ozon kan ook schadelijk zijn voor je gezondheid. Bij normaal gebruik mag je het niet ruiken, als ik het nog goed voorheb. Anders eens googelen.
 
Laatst bewerkt:
Afstelling?
Er zit een popmeter op staat nu op 3/4, wat is het referentie punt? de geur?

afred
 
Afstelling?
Er zit een popmeter op staat nu op 3/4, wat is het referentie punt? de geur?

afred
Zet deze al op minimaal. Meestal combineer je ozon met een redoxpotentiaal controller. Dan kan je beter opvolgen en automatisch laten afschakelen als je teveel doseert.
 
Oke bedankt voor de info, Ik ga dit wat dieper uitzoeken.

afred
Afred, als je ozonisator op minimum staat en de geur blijft als je eventueel wat verlucht hebt, dan zou ik tijdelijk stoppen en verder uitzoeken waar het verkeerd loopt.
 
Bedankt ik heb de ozonisator op het minimum gezet, morgen even ruiken.
Raar dat deze app. gepromoot en verkocht worden (maar het zou wel aan de afstelling liggen)

afred.
 
Vanmorgen geen geur van de Ozon waargenomen.
Op advies nu een tijdschakelaar er tussen geplaatst.
Nu 3 uur per dag Ozon app. Aan.
Afred
 
Je kunt de schakelaar ook aan en uit zetten om en om, ik heb hem een half uur uit en een kwartier aan..is ook beter voor de ozongenerator.
 
Bovenaan