Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Even voorstellen Bak in schuur.

afred

Junior Lid
Even voorstellen ik ben afred, en ik ga binnen kort meer tijd krijgen i.v.m. leeftijd en werk.
Na een klein brandje in mijn schuur heb ik besloten om een nieuwe schuur te laten bouwen. met de opzet omdaar een zeeaquarium in te bouwen.
Nu draait deze ongeveer 5 weken.
deze bestaat uit de bak 250/ 70/70 cm en een sump van 150/ 50/50 cm.
zie bijlage
 

Bijlagen

  • 20190904_145205.jpg
    20190904_145205.jpg
    102,6 KB · Weergaven: 191
  • 20190904_145156.jpg
    20190904_145156.jpg
    77,7 KB · Weergaven: 190
Okay!
Met zo'n aquarium in de schuur... ehh... ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar de rest van de schuur! :D
Gr,
Jan-Willem
 
Nice!
Mijn 'garage' is ook soort van mijn prive woonkamer. Voorzien van een barretje, mn stereo apparatuur... En een auto (wel meestal in onderdelen, het moet tenslotte toch een garage blijven ;))
Maar het aquarium staat toch in huis!
Gr,
JW
 
Dat is jaren zo geweest. Div. Aquariums gehad zelfs in de fietsenberging en badkamer.
En nu in de schuur.

Afred
 
Nou ziet er al mooi uit allemaal Alfred.
Slaapbankje nog een optie voor in de schuur? 😄
 
Welkom Alfred!

Goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan mijn boeken zult hebben. In het eerste deel staat de basis helder uitgelegd, in het tweede deel de verdere stappen tot in detail. Ook staat er een uitgebreid vraag & antwoord deel in, alle informatie en beelden zijn uniek en zijn beslist een aanvulling op wat je op fora en social media leest. De betere aquariumzaak heeft ze op voorraad, anders is dit bijvoorbeeld ook een optie:https://www.bol.com/nl/s/boeken/zoe...ext=tanne+hoff&sort=bestverkocht_11&view=list

Gave opzet. En zo in je schuur wordt het een erg riante mancave. Ik neem aan dat je daar vaak zit? Hoe zie je het verder voor je?

Ter inspiratie een filmpje van mijn bak:
 
En zo in je schuur wordt het een erg riante mancave. Ik neem aan dat je daar vaak zit? Hoe zie je het verder voor je?

Het wordt een vissen bak; mijn droom is deze. zie bijlage
Dat zal nog wel even duren (4 x eten per/dag) !

Maar ii ga er voor.
 

Bijlagen

  • holacanthus-ciliaris-xl.jpg
    holacanthus-ciliaris-xl.jpg
    10,6 KB · Weergaven: 26
En uiteraard heb ik de boeken aangeschaft en doorgelezen; (wat een informatie!).
Nu bezig met opstarten de alg komt nu op. en ik heb de verlichting op 60 % gezet.

afred.
 
Update;

Nu vrij veel algengroei (zal morgen foto plaatsen)
Nog geen metingen gedaan. komt van de week.
Ik heb de verlichting op 10.00 uur / 17.00 staan oplopend naar Vol. c.a. 2 uur.in de middag.
Eiwit afschuimer staat vol te draaien.

afred.
 
Het is weer even geleden,
Het Aquarium draait nu bijna 9 weken en de waardes van Nitraat, Nitriet, Fosfaat en Amoniak bijven op 0 staan, tevens zie ik de algen groei toenemen, ik lees op dit forum dat er een forum lid is die ook "last" heeft van algengroei (ik denk dat de zelfde algengroei heb) en dat er geadviseerd wordt om de waardes van Nitraat en Fosfaat om "hoog" te brengen.
Wat is het advies het aquarium nog met rust laten of ook gaan sleutelen aan de waardes?

afred.
 
Bovenaan