Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Erwin's 250x100

Goedemorgen,
Veel gebeurt sinds laatste post..........
Ben nooit tevreden geweest over de hoeveelheid vuilwater mijn eiwitafschuimer kreeg te verwerken, ik werkte namelijk mt twee sumps waardoor de schuimer veel in zijn eigen sop stond te draaien, met als gevolg dat mijn nutrienten heel veel schommelden.
Verder gevolg dat sps bleekte en dood ging :(
Tijd voor een rigoreuze aanpak dus.
Heb een nieuwe sump laten maken van 150x60x50 in 12mm volledig rimless.
Afgelopen vrijdag vrij genomen om te beginnen aan de helse verbouwing, twee sumps afkoppelen en leegmaken en slopen, volledige leiding werk aan en afvoer omleggen. Meteen boven 400 liter synthetisch water aangemaakt, 200 liter Fauna marin en 200 liter Tropical marin pro reef, dit om de nieuwe sump ineens af te kunnen vullen en tegelijk meteen een goede waterwissel te doen :)
Filmpje gemaakt na de werkzaamheden en ben echt super content hier mee. Eiwitafschuimer krijgt nu netjes alles van de bak te verwerken en de bak is fluisterstil nu de pompen en sump onder de bak uit zijn :)

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/OKNbjGpgCQk" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>
 
Laatst bewerkt:
Dank je Boudewijn :)
Twee dagen gewerkt om hem klaar te krijgen :)
 
Sneu om te horen van de verloren koralen, maar met deze aanpassingen kan het alleen maar beter lopen vanaf nu.
En nu maar weer vullen met koraal.
 
Sneu om te horen van de verloren koralen, maar met deze aanpassingen kan het alleen maar beter lopen vanaf nu.
En nu maar weer vullen met koraal.

Idd baalde ervan en er moest wat gaan gebeuren, dus nu goed aangepakt makker.
Volgende week nog een goeie waterwissel en dan weer opbouwen :)
 
Ziet er heel netjes uit zo. &#128077;&#127995;

Dank je kerel, heerlijk die rust :)
Nu van de week even afzuiging in die kast maken en dan ben ik ook meteen van dat vocht in die ruimte af :)
 
Tijdje geleden maar er is weer een aanpassing geweest :)
4e lamp hangt erbij nu en heb nu ineens een hele mooie spreiding van het licht, geen donker plekje meer te vinden.
Na de verbouwing van de sump, leidingen en twee waterwissels doet de bak het in een paar weken al beter als het hele jaar ervoor :)

4e lamp-2 by Erwin van de Graaf, on Flickr
 
Ziet er goed uit en vullen maar en laten groeien [emoji4]

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
 
Volgende aanpassing is een grotere bak zeker? ;)
Ziet er goed uit.
 
Ziet er goed uit!
Zo te zien ontwikkelen de koralen zich goed.
 
Ziet er goed uit allemaal. Blijft een prachtige hoeveelheid water wat je daar hebt.
 
Ziet er prachtig uit erwin
 
Ziet er strak uit maatje , toch wel beter hé die vierde lamp :)
Grtz Jack
 
Zeker een goede zet om er een vierde bij te zetten, beter uitgelicht zo.
 
Bovenaan