Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ervaringen cheatodon kleinii

zeefanaat

Senior Forumlid
Zoals de titel al zegt ben ik erg benieuwd naar mensen die ervaringen met deze vis hebben.
De reden dat ik interesse in deze vis heb, is vanwege Aiptasia die ik op een natuurlijke manier weg wil hebben.
Aangezien ik meerdere lipvissen heb, vallen veel andere opties af.
Verder wil ik weten als deze vissen van je koraal afblijven. Zowel LPS als SPS.

Ik hoop dat mensen ervaringen of anders tips hebben.
 
Zoals de titel al zegt ben ik erg benieuwd naar mensen die ervaringen met deze vis hebben.
De reden dat ik interesse in deze vis heb, is vanwege Aiptasia die ik op een natuurlijke manier weg wil hebben.
Aangezien ik meerdere lipvissen heb, vallen veel andere opties af.
Verder wil ik weten als deze vissen van je koraal afblijven. Zowel LPS als SPS.

Ik hoop dat mensen ervaringen of anders tips hebben.
Extra informatie
De Chaetodon kleinii heeft ook deel en glas-anemonen op zijn menu staan.
Helaas is de Chaetodon kleinii niet riffsafe en gaat vaak op den duur eten van poliepen voornamelijk zachte koraalpoliepen (Euphyllia, Trachyphyllia, Sarcophyton en Litophyton soorten )
De Zanzibarkoraalvlinder kent een kwetsbare gewenningsperiode en is vrij moeilijk aan vervangend voer te wennen met name droogvoer
Deze koraalsvlinder is goed te houden in een aquarium zonder lagere dieren.
Ik zelf heb een pincetvis die volkomen rife safe is en zandanemonen eet chelmon rostatus
 
Dat stuk had ik ook gelezen. Was daarom echt op zoek naar mensen die hier zelf ervaringen mee hebben.
Heb in het verleden een keer een rostratus gehad, maar deze at geen glasanemonen. En daarbij had hij moeite om met eten mee te komen vanwege de drukke lipvissen.
 
Dat stuk had ik ook gelezen. Was daarom echt op zoek naar mensen die hier zelf ervaringen mee hebben.
Heb in het verleden een keer een rostratus gehad, maar deze at geen glasanemonen. En daarbij had hij moeite om met eten mee te komen vanwege de drukke lipvissen.
Ja de mijne eet ze wel en mysis uit de hand dus zwemt al twee jaar rond !
Vijlvis ook getest en vreet alle koralen behalve de anemonen was gek op soft koralen .
 
Misschien dan toch maar weer eens proberen.
Thx voor de feedback in ieder geval.
Ik kan het je aanraden is trouwens ook nog een zeer mooie vis ,
 
Ja daar ben ik het zeker mee eens. Alleen vind het lastig om ze goed aan het eten te krijgen en houden.
 
Bovenaan