Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Epoxy en effect op schuimer counteren

Goby

Senior Forumlid
Goedemorgen allemaal

Ik heb gisteren voor het eerst eens deftig in de buidel getast en enkele mooie LPS koralen gekocht voor m'n nano.
Mijn scape heb ik verstevigd met speed cement, wat ik zelf minder prettig vond werken. Daarmee dat ik uiteindelijk verkozen heb om m'n koralen met epoxy te verankeren.
Echter, ik heb er niet bij stilgestaan dat dat spul de schuimer nogal ontregeld. Hij kookt nu zeker al 15u over en ik had vanochtend eigenlijk verwacht dat ie gekalmeerd zou zijn... Op bepaalde fora lees ik dat het effect tot zelfs verschillende dagen kan duren, waar ik me een beetje benauwd bij voel.

Is er iets specifieks wat ik kan doen? Kan het überhaupt niet zoveel kwaad om enkele dagen zonder deftig werkende schuimer te draaien?

Is het gebruik van epoxy überhaupt aan te raden als je ziet wat het effect op je filtratiesysteem is?

Grketjes

Bijlagen

sjaako

ZeewaterForum gebruiker
Epoxy👀
Bedoel je de 2 componenten lijm, een soort klei die je door elkaar kneed?
Daarvan is mijn afschuimer echt nog nooit van slag geweest.

sjaako

ZeewaterForum gebruiker
Deze heeft bij mij nog nooit enige reactie gegeven op de afschuimer.
Misschien als je echt heel veel er van gebruikt in een kleine bak?

Aqua Dennis

ZeewaterForum lid
Ook ik heb een overactieve skimmer gehad (welliswaar andere oorzaak) heb toen continue afgetapt en weer aangevuld met vers zout water. Na enige tijd draaide alles weer normaal. Je moet er wel een dagje voor uittrekken.

Jan-Willem

ZeewaterForum gebruiker
Mijne raakt er soms ook van slag van. Raar genoeg niet altijd. Ik denk als ik in één keer het koraal goed plaats, heeft de afschuimer er geen last van. Als ik een koraaltje (en de plakprut) los moet trekken, kookt hij meteen over.
Ik los het meestal op door de luchtinlaat vrijwel helemaal dicht te draaien voor een tijdje.

don pedro

Senior Forumlid
Afschuimer op een verhoging plaatsen waardoor de interne waterhoogte afneemt zodat hij weer goed schuimt.
gewoon een plastic bakje er onder 😁

Bovenaan