Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Eindelijk in de zee gesprongen

TDI

New member
Hallo iedereen,

Toch maar besloten om hier een account aan te maken, na lang anoniem hier rond te scrollen.

Ooit als tiener in de hobby van aquaria begonnen (een zielige goudvis in een 30 liter bakje..) en dat is steeds verder uitgegroeid.
Uiteindelijk had ik een 120 liter bak in de slaapkamer staan met een redelijk stabiel systeem.
Toen de studie prioriteit begon te eisen, heb ik toen alles verkocht. Aantal jaar later, woon ik op mijzelf in een appartementje.

Vorig jaar in Mei begon het toch te kriebelen om iets van een huisdier te nemen om een beetje leven in de avond te hebben.
Zou toen beginnen met een Rio 240, die kon ik nergens makkelijk vinden en heb uiteindelijk maar een 420 liter bak van Aquatlantis aangeschafd.
En om het ook meteen goed aan te pakken, heb ik deze bezet met een mooie bonte mix aan discussen.

In de zomer ontstonden twee koppels in de bak en heb toen besloten een klein 60 liter bakje voor nakroost te nemen.
Niet wetende dat discus jong niet zomaar opgroeien, zonder ouders en zonder iemand met volledige inzet (40 uurige baan)
Nou ja, wat dan, er staat nu (voor mij) een bak met de ultieme zoetwater vis. Dan maar het ultieme in zoutwater opbouwen : Een koralen bak.

De kap heb ik van de 60 liter bak gehaald, een goedkope LED opgezet (wil ik nog vervangen voor een beter), een goedkope pompje, ophang filtertje en een hoop stenen.
Na twee maanden indraaien bij Veldhuis (jammer dat ze zijn gestopt) bij toeval een prachtige alleenstaande Percula met een Gramma Loreto gekocht.
Kwamen uit een oude bak van iemand die gestopt was. Ik ga deze binnenkort omruilen en de bezetting wat beter laten aansluiten bij het formaat aquarium.
In Hilversum zit een zaak (mogen wij namen noemen?) die mij daar gelukkig perfect mee kan helpen.

Langzaamaan nu bezig om de budget dingen te vervangen om de bak steeds beter te krijgen.
Goedkope pomp is al een wavemaker geworden, ophangfilter is vervangen voor een afschuimer en de lamp wil ik ook nog vervangen.

Hopelijk steek ik hier nog weer meer op om zo de hobby en de bak als maar meer te verrijken.
In de bijlage heb ik effe een fotootje met de mobiel geplakt.

Groetjes, TDI
 

Bijlagen

  • gsz3dzuozwl21.jpg
    gsz3dzuozwl21.jpg
    149,8 KB · Weergaven: 49
Bovenaan